trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Z
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 21:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Smullen maar!
BerichtGeplaatst: 11 aug 2008 18:34 

Theo van Kampen schreef:
Overigens is onderhoud totaal niet van invloed op het fenomeen Red Rot Mr. Martijn85. Red Rot zie je alleen bij instrumenten die in elkaar gezet zijn met inferieur materiaal. Ooit een Olds Ambassador of een King Super 20 gezien met Red Rot? Ik bedoel maar.

Hier hebben we een meningsverschil over. Onze vereniging heeft 2 oude 6335's van 20 jaar oud. Op een van de 2 heb ik 10 jaar gespeeld. Ik heb het instrument altijd goed schoongemaakt, ook het onderhoudt van de andere 6335 heb ik de laatste 10 jaar gedaan. Tot vorig jaar waren beide volledig vrij van red rot.

Op het instrument dat ik heb ingelevert heeft afgelopen jaar een jeugdlid gespeeld die geen zin had om ook maar 1 keer langs te komen voor onderhoudt. De andere heb ik wel een keer of 4-5 schoongemaakt afgelopen jaar en is nog steeds vrij van red rot. Nu kreeg ik het instrument voor onderhoudt (stempomp en overige pompen zaten vast, ventielen liepen niet meer en het instrument speelde zwaar) zaten er naast broodresten en andere niet definieerbare smurrie ook drie flinke plekken red rot in de stempomp.

Profiel  

Berichttitel: Hmmmm....
BerichtGeplaatst: 12 aug 2008 23:20 

Interessant Martijn85. Hebben we het wel over het zelfde ding?
Graag wat fotomateriaal.

Ik zal 's mijn licht op gaan steken bij anderen; het is nl. niet mijn mening dat ik hier al jaren loop te schreeuwen dat trompetbouwers nou eindelijk weer 's knappe toeters moeten gaan bouwen voor dat geld wat ze er voor vragen, en niet gewèldige instrumenten moeten bouwen waar na 4, 5 jaar de gaten in vallen of waar de ventielen van desintegreren.
Ik vind het gewoon niet kunnen dat een Yamaha van dik 1400 euroballen er in no time aan toe is als het instument dat ik heb gefotografeerd, terwijl ik een Super 20 uit 1949 heb gehad die nog klokgaaf was. Ik heb wel meer voorbeelden bij de hand waar ik jullie nu niet mee zal vermoeien.
Dat hele verhaal van dat het ligt aan het onderhoud van het instrument zal wellicht een kern van waarheid hebben maar is mijns inziens vooral een 'torie' die in de wereld is gebracht door toeterverkopers die de bui ook wel zien hangen..... Altijd makkelijk om de schuld bij ons te leggen, dan zijn zij er lekker van af.
De oorverdovende stilte van bijvoorbeeld Brassheavy doet mij nl. het ergste vrezen.

Ik houd jullie op de hoogte.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: Hmmmm....
BerichtGeplaatst: 13 aug 2008 08:03 

Theo van Kampen schreef:
De oorverdovende stilte van bijvoorbeeld Brassheavy doet mij nl. het ergste vrezen.

Marcel heeft een paar weken geleden aangegeven niet meer te posten op dit forum, dus die oorverdovende herrie is te verklaren. Als je zijn mening wil moet je 'm gewoon bellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2008 08:45 

flugel schreef:
[Marcel heeft een paar weken geleden aangegeven niet meer te posten op dit forum, dus die oorverdovende herrie is te verklaren. .

Is mij bekend. Deze kwestie speelt al tijden en nog nooit heeft iemand uit de Bizznizz gereageerd.
Slappe hap.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2008 10:43 

Theo van Kampen schreef:
flugel schreef:
[Marcel heeft een paar weken geleden aangegeven niet meer te posten op dit forum, dus die oorverdovende herrie is te verklaren. .

Is mij bekend. Deze kwestie speelt al tijden en nog nooit heeft iemand uit de Bizznizz gereageerd.
Slappe hap.

Het feit dat de reactie niet op het forum staat, wil niet zeggen dat er niemand heeft gereageerd...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur