Theo van Kampen schreef:
Overigens is onderhoud totaal niet van invloed op het fenomeen Red Rot Mr. Martijn85. Red Rot zie je alleen bij instrumenten die in elkaar gezet zijn met inferieur materiaal. Ooit een Olds Ambassador of een King Super 20 gezien met Red Rot? Ik bedoel maar.
Hier hebben we een meningsverschil over. Onze vereniging heeft 2 oude 6335's van 20 jaar oud. Op een van de 2 heb ik 10 jaar gespeeld. Ik heb het instrument altijd goed schoongemaakt, ook het onderhoudt van de andere 6335 heb ik de laatste 10 jaar gedaan. Tot vorig jaar waren beide volledig vrij van red rot.
Op het instrument dat ik heb ingelevert heeft afgelopen jaar een jeugdlid gespeeld die geen zin had om ook maar 1 keer langs te komen voor onderhoudt. De andere heb ik wel een keer of 4-5 schoongemaakt afgelopen jaar en is nog steeds vrij van red rot. Nu kreeg ik het instrument voor onderhoudt (stempomp en overige pompen zaten vast, ventielen liepen niet meer en het instrument speelde zwaar) zaten er naast broodresten en andere niet definieerbare smurrie ook drie flinke plekken red rot in de stempomp.