richaar-cdl schreef:
Ik ken Maurice Daemen niet, dus ik heb even gegoogled. wat trof ik aan...
- dirigent van fanfare Concordia Ittervoort (als je 'maurice daemen adams' aanklikt, krijg je nog meer interessant nieuws)
Ik ga niet iemand afkraken die ik niet ken, maar het zou overdreven zijn om hem in één adem te noemen met Peter Masseurs, Findley Brothers, Charlie Green, Luca Aquino etc etc.
Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat zij allemaal aan de wilgen hebben gehangen, maar zij spelen nog steeds Van Laar.
Goed, dit moet natuurlijk niet uitlopen op de zoveelste discussie. Jij je Adams bugel, ik straks mijn Van Laar bugel. Allebei zijn we blij. That's all that matters
Leuk dat je over Charlie Green begint
Laatst heeft Charlie nog op een Adams bugel van mijn oude trompet docent gespeeld en hij was behoorlijk verkocht.
Maurice Daemen is overigens de eerste Nederlander die is afgestudeerd als uitvoerend musicus op bugel. Hij heeft tot een aantal weken geleden ook altijd op een van Laar gespeeld en hij vertelde altijd dat er niets beters was dan een van Laar bugel. Nu speelt hij toch op een Adams bugel.
Ik zal niet zeggen dat van Laar geen goede instrumenten maakt want dat is natuurlijk onzin maar om nu te zeggen dat de Adams bugel geen goede bugel is is ook onzin.
In het begin van het productieproces zal de Adams bugel echt geen topkwaliteit zijn geweest maar ik zou zeggen ga het nu nog maar eens proberen.
Trouwens de prijzen van de Adams bugel zijn te vergelijken met de van Laar bugel.