trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 21:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 09:30 

Hee Erik

Heb jij ook al het genoegen gehad om op de Ack te spelen die Hub heeft gemaakt.
Ik hoop de mijne deze week te krijgen, Hub zou dire modellen (verschillende uitvoeringen) voor me maken want ik ben er nog niet uit welke uitvoering ik zal nemen.
Heb jij tips?
Verder met ik het met je eens wat betreft de Adams bugel.
Ik denk dat het zeker een goede bugel zal worden maar ik verwacht dat ze in de toekomst van de custum made af zullen stappen en produktiewerk ervan gaan maken.
Ik vind de prijs van de Adams trouwens ook erg hoog.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 09:40 

ik heb er wel op gespeeld, schitterende bugel. Wellicht dat ik er iets over kan vertellen.

Weet je iets meer over die verschillen tussen de drie. Of zijn dit alleen verschillen in finish?

p.s. ik snap het predicaat 'custom' niet bij Adams. Wat ik begrijp is dat je gewoon één model hebt, met drie verschillende bekers. Verder kan je de mondpijp kiezen en de waterkleppen. Niet echt mijn idee van Custom.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 09:42 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 09:58 

correct me if I'm wrong... maar volgens mij wordt de Van Rooijen alleen in raw brass of goud (rood, geel, palladium, brushed / hoogglans) geleverd.

Ik zou voor het laatste gaan. Kost wel een beetje extra, maar dan heb je ook wat. Veel mensen bestellen raw brass omdat het zo mooi is. Na een tijdje komen ze erop terug en willen ze alsnog het instrument laten vergulden. Nadeel is wel dat vergulden dan twee keer zo duur is (800 i.p.v. 400).

De duurzaamheid wordt natuurlijk ook enorm vergroot. Als je dat zo bekijkt wordt de meerprijs van 400 euro eigenlijk een lachertje. Kijk maar eens wat merken als Stomvi, Edwards en Monette als meerprijs voor vergulden vragen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 13:54 

richaar-cdl schreef:
toet'n!! schreef:
eerst zijn ze slecht, nu zijn ze al redelijk. Zijn ze in je volgende post opeens geweldig? :roll:

redelijk slecht!! Zo goed??? Sjonge jonge

Mijn mening:

De bugels van Adams zullen waarschijnlijk steeds beter worden. Goed voor de fanfares, profs en amateurs en een alternatief voor de Yamaha's, Bach's en misschien de modellen B1 t/m B4 van Van Laar. Zij zullen vast en zeker een enorme productiecapaciteit kunnen genereren, misschien wel uitbreiding naar hun fabrieken in de lage loonlanden. In die zin een aanwinst voor een hele hoop bugelspelers.

Maar een topbugel blijft toch een ambachtsproduct. De beste en duurste machines zullen nooit een match zijn voor écht vakmanschap. Dat is iets wat je bijvoorbeeld duidelijk bij Bach kan zien, waar de kwaliteit van de instrumenten van vroeger niet meer wordt gehaald. Ik geloof er niet in dat Adams ooit een bugel kan maken van het type Oiram of Ack van Rooijen. Of de prijzen zullen enorm hoog worden.

Bouwers als Van Laar, Taylor, Eclips vormen een niche. Bedoeld voor de spelers die net iets anders willen en bereid zijn daarvoor te betalen. Dit is hun bestaansrecht en zijn in die zin ook geen concurrenten van de grote merken

ben ik het niet helemaal mee eens,als je bijvoorbeeld naar yamaha kijkt zie je het omgekeerde.
dat is ook massaproduktie maar hun trompetten zijn in mijn ogen de laatste jaren alleen maar beter geworden.
volgens mij is de xeno serie van yamaha een groot succes waar ze veel(tevreden)klanten mee binnen hebben gehaald.
wat mij betreft is massaproduktie dus niet per defenitie slechter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 14:09 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 16:19 

richaar-cdl schreef:
Ik ken Maurice Daemen niet, dus ik heb even gegoogled. wat trof ik aan...

- dirigent van fanfare Concordia Ittervoort (als je 'maurice daemen adams' aanklikt, krijg je nog meer interessant nieuws)

Ik ga niet iemand afkraken die ik niet ken, maar het zou overdreven zijn om hem in één adem te noemen met Peter Masseurs, Findley Brothers, Charlie Green, Luca Aquino etc etc.

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat zij allemaal aan de wilgen hebben gehangen, maar zij spelen nog steeds Van Laar.

Goed, dit moet natuurlijk niet uitlopen op de zoveelste discussie. Jij je Adams bugel, ik straks mijn Van Laar bugel. Allebei zijn we blij. That's all that matters

Leuk dat je over Charlie Green begint :)
Laatst heeft Charlie nog op een Adams bugel van mijn oude trompet docent gespeeld en hij was behoorlijk verkocht.
Maurice Daemen is overigens de eerste Nederlander die is afgestudeerd als uitvoerend musicus op bugel. Hij heeft tot een aantal weken geleden ook altijd op een van Laar gespeeld en hij vertelde altijd dat er niets beters was dan een van Laar bugel. Nu speelt hij toch op een Adams bugel.
Ik zal niet zeggen dat van Laar geen goede instrumenten maakt want dat is natuurlijk onzin maar om nu te zeggen dat de Adams bugel geen goede bugel is is ook onzin.
In het begin van het productieproces zal de Adams bugel echt geen topkwaliteit zijn geweest maar ik zou zeggen ga het nu nog maar eens proberen.
Trouwens de prijzen van de Adams bugel zijn te vergelijken met de van Laar bugel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 16:59 

...

Laatst bijgewerkt door richaar-cdl op 03 nov 2007 11:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur