Ik pas mijn materiaal altijd aan aan de muziek die ik speel. Bigband en musical op mijn Bach 37 met Bob Reeves 43S en harmonie op mijn Lechner met Tilz Nea 11/4C. Als ik de boel zo omdraaien zou ik voor geen meter klinken in het harmonieorkest en totaal onhoorbaar zijn in de bigband. Niet alleen door het geluid van het materiaal, maar ook door het geluid van het materiaal niet strookt met de voorstelling die ik in mijn hoofd heb. Ik kan wel met mijn Reeves mondstuk op mijn Lechner goed uit de voeten in een bigband en heb ook jaren lang met bij Tilz Nea op mijn Bach in harmonieorkesten gespeeld.
Dat op je huidige materiaal niet goed lukt wat jij wilt, kan dus aan meerdere dingen liggen. Als je toch bij een muziekzaak bent, zou ik ook gewoon wat mondstukken proberen op je huidige instrument. Geloof mij, een Bob Reeves kan een wereld van verschil maken in het geluid. Als je zo close-minded bent over je mondstuk, zou je jezelf af kunnen sluiten voor een hele hoop goede dingen.
Trouwens, Frank vdP speelt ook al tig jaren 7C op zijn Bach 37 en die kan toch een heel partijtje lead spelen. Dus het is voor ons hier niet te zeggen of je materiaal wel of niet goed is en nog veel lastiger om hier zomaar een advies te geven anders dan:
"ga naar muziekzaken, ga dingen uitproberen en neem iemand mee die naar je kan luisteren, verstand van zake heeft en neutraal is"
Ga niet zo'n winkel in met het idee dat je perse nu een nieuwe trompet moet uitzoeken en meenemen. Je doet al 15 jaar met je huidige instrument, voor een waardige vervanger mag je de tijd nemen