Mijn post was zeker niet bedoeld om DW te bashen ( leuk woord, in de betekenis van "rammen" , maar het heeft in het Brits-Engels ook nog een andere betekenis

)
Er zijn er, lijkt me, niet voor niets zoveel die er met heel veel succes op spelen. En toegegeven , met een ander mondstuk probeer je op bugel of cornet toch vaak min of meer een DW sound te produceren, tenzij je daar natuurlijk niet van gecharmeerd bent, want dat kan natuurlijk ook weer.
Mijn ervaring is echter dat de GR (
voor mij) een stuk comfortabeler is en, zoals ik al aangaf, door het feit dat ik precies dezelfde rand heb als m'n trompet mondstuk veel makkelijker switch tijdens een concert; en dat komt nogal eens voor, zowel bij m'n orkest, bigband als koperensemble. Dit terwijl ik er ook de door mij gewenste sound mee kan produceren. (waar de rol van de Feniks natuurlijk ook niet onbetekenend bij is

)
Wellicht zou ik, als ik uitsluitend bugel of cornet speelde uiteindelijk ook aan die rand gewend zijn geraakt.
Maar ( behalve die rand ) wat mij betreft niks ten nadele van DW, want, zo zie ik het maar, iedereen die tevreden is met zijn materiaal en daar lekker op speelt heeft toch voor hem of haar de juiste keuze gemaakt?