trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Weer een vraagje over DW
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 22:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 14:02 
Moderator

Ik speel nu een jaartje op flugel-mondstuk GR 67 FL en bevalt me echt veel beter (comfortabeler) dan het DW mondstuk dat ik hiervoor had. Over het (Bugel-) geluid niets dan goeds, ook volgens mijn omgeving.
Bijkomend voordeel is natuurlijk dezelfde rand als mijn (GR)trompet-mondstuk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 15:31 

Even iets over de DW mondstukken. Een tijdje heb ik meegedaan aan het DW bashen maar ik ben daar toch behoorlijk van teruggekomen. Ik had wat DW ervaring m.b.t. de cornetmondstukken, achtereenvolgens een DW 3, 3B, 4B, 4 en 5B geprobeerd. De 3'tjes waren te groot alhoewel m.n het DW 3 mp een grandiose sound geeft (maar ik blies mijn hele hoofd erdoor). Een bijkomend voordeel was ook dat de meeste mondstukken tegen afbraakprijzen konden worden overgenomen omdat de vorige eigenaren op de rim afgeknapt waren. Maar het gekke is dat ik nu na bijna 3 jaar klooien met de DW's ze nu echt begin te waarderen. Op mijn Olds (en soms op mijn 36A) speel ik regelmatig met de 5B en ook op mijn oefenflugeltje speel ik met groot plezier op een 5BFL, er is geen enkel merk wat deze sound heeft, althans, dat ben ik nog niet tegengekomen.
En zelfs aan die krankjoreme rims wen je, je moet je wel aanleren zonder enige druk te spelen maar dan spelen ze bijzonder gemakkelijk, mooie sound, heel mooie aanzet en niet al te moeilijk in de hoogte. (dat laatste geldt m.i. voornamenlijk voor de B-mondstukken).
Groeten, een tot inkeer gekomen delano

Laatst bijgewerkt door delano op 12 feb 2010 19:11, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 18:21 
Moderator

Mijn post was zeker niet bedoeld om DW te bashen ( leuk woord, in de betekenis van "rammen" , maar het heeft in het Brits-Engels ook nog een andere betekenis 8) )
Er zijn er, lijkt me, niet voor niets zoveel die er met heel veel succes op spelen. En toegegeven , met een ander mondstuk probeer je op bugel of cornet toch vaak min of meer een DW sound te produceren, tenzij je daar natuurlijk niet van gecharmeerd bent, want dat kan natuurlijk ook weer.
Mijn ervaring is echter dat de GR (voor mij) een stuk comfortabeler is en, zoals ik al aangaf, door het feit dat ik precies dezelfde rand heb als m'n trompet mondstuk veel makkelijker switch tijdens een concert; en dat komt nogal eens voor, zowel bij m'n orkest, bigband als koperensemble. Dit terwijl ik er ook de door mij gewenste sound mee kan produceren. (waar de rol van de Feniks natuurlijk ook niet onbetekenend bij is 8) )
Wellicht zou ik, als ik uitsluitend bugel of cornet speelde uiteindelijk ook aan die rand gewend zijn geraakt.
Maar ( behalve die rand ) wat mij betreft niks ten nadele van DW, want, zo zie ik het maar, iedereen die tevreden is met zijn materiaal en daar lekker op speelt heeft toch voor hem of haar de juiste keuze gemaakt? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 18:31 

Ik ben heel tevreden met mijn nieuwe Best Brass bugel mondstuk. Die heeft een comfortabele rand en een mooie klank. Het extra gewicht zorgt ervoor dat de noten er nog wat beter in klikken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 19:09 

En aangezien het oog ook wat wil moet ik zeggen dat dat BB mondstuk op de Findley op je website er ongelooflijk hip uitziet, dat niemand anders daar opgekomen is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2010 20:39 

Ik kwam ze ook maar toevallig tegen in een winkel in Tokio, ik heb ze hier nog nooit gezien. Gelukkig speel ik er ook nog lekker op en is het niet alleen een design dingetje... :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur