trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kelly
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wat vind je van plastic (Kelly) mondstukken
Niet geprobeerd, maar het lijkt me niks 46%  46%  [ 17 ]
Niet geprobeerd, maar ik ga het proberen 24%  24%  [ 9 ]
Wel geprobeerd, en ik hou er niet van 19%  19%  [ 7 ]
Wel geprobeerd, en ik vind ze goed 11%  11%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 37
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2007 11:27 

Ik heb juist het idee dat ik er iets minder kanten mee op kan. Maar hij is in diameter kleiner dan mijn 43es en daardoor "lijkt" de screamer misschien koppiger dan hij is.
De screamer kleurt misschien wel makkelijker maar minder mooi vind ik. De boventonen (helderheid) die ik uit de 43es weet te halen krijg ik er op de screamer niet uit. En als het wel lukt mis ik de feedback. Heb ook niet echt het idee dat ik door de bigband en dweilband heen kan prikken.

Voor mij wordt het waarschijnlijk een "buiten mondstuk".

Maar ik blijf nog proberen en testen…

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2007 09:22 

Ik heb een screamer besteld en een 5C. De screamer bevalt me niet zo (waarschijnlijk te ondiep voor me) maar m'n collega trompettist in de carnavalskapel staat te popelen om 'm van me over te nemen. Gistermiddag half en half op de Kelly 5C en op m'n GR 65.6 gespeeld. Klank valt alleszins mee, wel heb ik het idee dat de stemming iets lager is, mogelijk 'zakt' het mondstuk niet zo ver in de leadpipe als m'n GR.

Weet iemand of Adams ook de Trombone varianten verkoopt?

Groet,
Arie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2007 11:59 

flugel schreef:
Weet iemand of Adams ook de Trombone varianten verkoopt?

Gezien de extreem lage shipping&handling zou ik ze niet bij Adams kopen, betaal je zo 10 euro meer.

Ik heb nu een Screamer en een 5B en een MC hoornmondstuk gekocht samen met een trombone- en een tubamondstuk, samen voor onder de 100 euro.

Zaterdag in een coverband (met soul- en funkrepertoire) gespeeld en mijn mede-blazers waren verbaasd over de hoeveelheid geluid die van de screamer afkomt, nu ik er een beetje op gewend ben. Minder extreem hoog als mijn MF II, maar wel meer body. Ook het uithoudingsvermogen is iets beter, door de zeer prettige (of dat door het plastic komt weet ik niet) rand.

Maandag een Bigband concert gespeeld (vooral 2e trompet en een paar nummers lead), en ik ben bijna overtuigd dat dit mondstuk op alle fronten beter functioneert als mijn Monette kopie. De projectie was het enige waar ik me nog zorgen over maakte, en maandag is duidelijk geworden dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Minder extreem hoog in het geluid, maar wel voller qua klank en genoeg sizzle om lead te spelen.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur