trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Rafael Mendez - ...wat vind u???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 06:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 11:54 

sorry, ik dacht dat dit een discussie forum was... :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 12:11 

veldkampbrass schreef:
sorry, ik dacht dat dit een discussie forum was... :?:

Uiteraard, maar eindeloze discussies over meningen heeft niemand behoefte aan! Je hebt discussieren en discussieren :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 12:23 

Jij levert op het moment ook niet echt een zinvolle bijdrage. Het is net als met tv, als het je niet interesseert ga je naar wat anders kijken of zet je hem uit.

Discusieren over feiten is minder interessant dan over opvattingen. Ik hou er alleen niet van als muzikanten die erg belangrijk zijn geweest in de geschiedenis worden afgekraakt of niet op hun waarde geschat. Ik houd bijv. niet van Johan Sebastiaan Bach maar dat wil nog niet zeggen dat hij zijn vak niet verstond of dat hij erg belangrijk is geweest.

Op de amerikaanse Trumpetherald gaat ook een discussie over Wynton, hij wordt daar door velen ook in een slecht daglicht gesteld. Ik kan dat niet snappen dat een stel amateurs die nog nooit op dat nivo geweest zijn hun oordeel geven over zo'n iemand terwijl de echte muzikanten zoals Maurice Andre vol lof zijn over Marsalis.

Ditzelfde vind ik hier ook het geval, als grote namen zoals Vizzutti, Shew, Herseth, Severinsen vol lof zijn over Rafael Mendez komt hier iemand hem afkraken ("een kunstje"). Ik snap dat gewoonweg niet.

En omdat ik dat niet snap discusieren we erover. Als jij dat niet zinvol vind ga je toch gewoon trompet studeren en kijk je niet naar dit onderwerp.

Nog een zinvolle link over Rafael Mendez :

http://mendezlibrary.asu.edu/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 13:03 

Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar ik ben het niet helemaal eens met wat je zegt.
Iedereen mag toch zeggen dat hij niet van iemands stijl of manier van spelen houdt, daar hoef je toch geen prof voor te zijn? Als dat zo zou zijn dan zouden maar weinig mensen hun mening mogen geven over mensen als Wynton en ook Mendez!
Ik wil alleen maar zeggen dat discussies zoals deze wel eens vaker in een soort van ruzie zijn uitgelopen (niet alleen op dit forum); voor de rest maakt het me ook niet uit hoor.
Het komt alleen over alsof jij vindt dat andere mensen (amateurs) niet mogen zeggen dat Mendez bepaalde zaken naar hun mening niet zo goed doet, alleen maar ómdat ze zelf dat niveau nooit zouden kunnen halen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 13:22 

Ik bestrijd niemand zijn smaak van muziek, maar soms moet je je wat verdiepen in bepaalde muziek om het te begrijpen. Ik kan nu meer muziek waarderen dan vroeger omdat ik me er in verdiept heb. Dat wil niet zeggen dat ik alles mooi vindt maar ik kan het wel meer op zij waarde schatten.

Ik zei het woord amateur omdat er nu eenmaal meer amateurs op dit soort forums discusieren dan profs. Hetzelfde geldt voor journalisten die een cd of concert afkraken terwijl ze misschien maar een gedeelte van de cd of concert gehoord hebben. Je kunt pas een gefundeerde mening over iemand hebben als je je in hen verdiept. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen als hij zijn huiswerk maar doet.

Zoals ik ook al zei zal waarschijnlijk niemand het (technische) nivo van Mendez halen. Voor degene die wil proberen Moto Perpetuo te spelen kan ik hem of haar wel een pdfje sturen met de partij. Ik kom met moeite op de helft van de 1e pagina (er zijn er 5 !) in een langzamer tempo. Een geluidsopname staat op www.trumpetstuff.com. Wynton heeft het stuk ook opgenomen maar dan een kwart lager en legato. Probeer maar eens 5 pagina's 16den te spelen op tempo 144 met dubbele tongslag zonder rust en eindigen op een e3.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 14:43 

het gaat hier om een kwestie van respect, denk ik. Ik vind het lang niet allemaal even mooi wat al die lui op trumpetstuff.com doen, maar ik heb er wel respect voor. Ze doen waar ze goed in zijn en ze maken er veel mensen blij mee. Als de mensen die ze er minder blij mee maken vervolgens respectloos hun mening geven, kan ik me daar ook over opwinden :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 15:37 

Het idee van discusieren is volgens mij dat de een z'n mening geeft en dat de ander dan zegt hoe het volgens hem/haar zit! Als je het meteen met elkaar eens bent heb je nooit een discussie en kan je een forum als dit wel opdoeken! Erik vertelt precies hoe hij denkt over Mendez en al die andere trompettisten! En probeert anderen ervan te overtuigen dat het klopt wat hij zegt! Als je dan denkt dat het anders zit moet je dat zeggen! Proberen Erik van mening te laten veranderen! En zo krijg je een discussie en nog lang geen ruzie! Dat lukt alleen als je mensen ook persoonlijk aan gaat vallen, maar die trombonist is hier al weg dus zo ver zal het niet komen! :wink:

Niks mis mee, dus.....

O ja, Erik, dat PDFje, is dat de versie van Wynton, of die van Mendez! Die van Wynton heb ik al, maar in die van Mendez heb ik nog wel interresse!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jun 2004 15:38 

veldkampbrass schreef:
Voor degene die wil proberen Moto Perpetuo te spelen kan ik hem of haar wel een pdfje sturen met de partij.

Ik ben wel geinteresseerd in de partij! Niet dat ik ga proberen 't te spelen, maar ik wil het wel eens zien!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur