Jij levert op het moment ook niet echt een zinvolle bijdrage. Het is net als met tv, als het je niet interesseert ga je naar wat anders kijken of zet je hem uit.
Discusieren over feiten is minder interessant dan over opvattingen. Ik hou er alleen niet van als muzikanten die erg belangrijk zijn geweest in de geschiedenis worden afgekraakt of niet op hun waarde geschat. Ik houd bijv. niet van Johan Sebastiaan Bach maar dat wil nog niet zeggen dat hij zijn vak niet verstond of dat hij erg belangrijk is geweest.
Op de amerikaanse Trumpetherald gaat ook een discussie over Wynton, hij wordt daar door velen ook in een slecht daglicht gesteld. Ik kan dat niet snappen dat een stel amateurs die nog nooit op dat nivo geweest zijn hun oordeel geven over zo'n iemand terwijl de echte muzikanten zoals Maurice Andre vol lof zijn over Marsalis.
Ditzelfde vind ik hier ook het geval, als grote namen zoals Vizzutti, Shew, Herseth, Severinsen vol lof zijn over Rafael Mendez komt hier iemand hem afkraken ("een kunstje"). Ik snap dat gewoonweg niet.
En omdat ik dat niet snap discusieren we erover. Als jij dat niet zinvol vind ga je toch gewoon trompet studeren en kijk je niet naar dit onderwerp.
Nog een zinvolle link over Rafael Mendez :
http://mendezlibrary.asu.edu/