A3aan schreef:
Ik heb me prima vermaakt. Tuurlijk was het aandeel trombone erg groot, maar ik had niet veel anders verwacht omdat Rotterdam nu eenmaal hoog aangeschreven staat met haar tromboneklas en ik vind het weer eens wat anders dan een of andere buitenlandse god of godin op viool of cello.
Zoals ik al schreef, dáár ging het mij niet om. Ik vond die trombonegroep ook fantastisch.
Citaat:
Ik vind niet dat er jazz musici op de "belangrijke plekken" hadden moeten zitten.
Mij maakt het niet uit wie er zit zolang het goed gespeeld wordt, en spelen met een jazzfeel is nou eenmaal lastig voor een klassiek opgeleide, dus dan zou ik op die belangrijke plaatsen iemand anders neerzetten, te beginnen bij de dirigent.
Citaat:
Ik vind wel dat klassiek en jazz dichter bij elkaar zouden moeten staan tijdens de conservatoriumopleiding.
Ik ook.
Citaat:
Peter Masseurs heeft ons altijd aangemoedigd toch vooral niet in hokjes te denken en eens je licht op te steken bij mensen als Charles Green.
Peter Masseurs is een fantastisch musicus en hij begrijpt dat spelen met een jazzfeel
op de belangrijke momenten moet worden overgelaten aan degene die dat kunnen,
zie mijn voorbeeld van de Ebony Band.
Citaat:
Gershwin en Bernstein kunnen prima gespeeld worden door klassieke orkesten ( 't is toch voor symfonie-orkest geschreven, ja toch?? )
Ook dat schreef ik al. Bernstein kreeg zijn hofje wél swingend maar hij zorgde dan ook
voor de juiste musici op de juiste plaats én hij wist zélf wat swing is.
Citaat:
Jazzy feel of niet, IK heb me er niet aan gestoord en vond het enthousiasme en speelplezier veel belangrijker.
Enthousiasme en speelplezier zijn belangrijk voor ieder orkest maar mijn speelplezier én
luisterplezier wordt wel beïnvloed door de muzikale (of het gebrek daaraan) uitvoering.
Als enthousiasme en speelplezier prevaleren boven muzikaliteit kies ik toch liever voor
muzikaliteit.
Ja, dat is ook weer waar...
Wel leuk om ieders visie op swing/klassiek/jazz eens te lezen.
Ben zelf klassiek, maar sta altijd open voor diversiteit...het houd je van de straat en je leert nog eens wat.