trompet.nl > forum > Toon onderwerp - brassband de hoekpunten??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 11:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 01:00 

Ik moet zeggen dat Mattie een goede kijk op de brassband- en sportwereld heeft en steun hem van harte. Maar een "flauwe grap" ...? Daar heb ik David toch iets te hoog voor zitten. Daarbij vind ik het een fantastisch initiatief dat, naar mijn bescheiden mening, onder alle lagen van de brassbandwereld ondersteund moet worden. Ik zou zeggen: jonge brassband talenten verenigt u!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 13:45 

Is er nog helemaal niets bekend over de bezetting?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 14:26 

jawel
:D thomas piet op 3e cornet :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 14:31 

Jaja Pieter, ik kan ook lezen, maar verder dus nog niks?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 15:53 

Wilbert schreef:
Is er nog helemaal niets bekend over de bezetting?

gianni schreef:
jawel
:D thomas piet op 3e cornet :D

een 3e cornet is toch 'iets'. :wink: Daar kun je best een brassband omheen bouwen, maar ik ben ook wel benieuwd naar de bezetting. In de wandelgangen hoorde ik dat er nog maar een paar vraagtekens waren, die op 1 hand te tellen zijn... en voor de rest was alles zo goed als rond mbt. bezetting.

Ik ben nu vooral benieuwd naar de dirigent! Word dat een 'coming-man' of een ervaren brassband-held?

Laatst bijgewerkt door PieterBastrombone op 30 aug 2006 15:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 15:56 

Ik vermoed de slagwerksectie van Oenkerk.. die lui zijn echt strak :o 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 20:50 

mi trompeta schreef:
Ik vermoed de slagwerksectie van Oenkerk.. die lui zijn echt strak :o 8)

Ik wil onze Oenkerker brassbandvrienden natuurlijk niet tegen de schenen trappen, maar afgaande op wat Pieterbastrombone ons eerder op dit forum wist te vertellen over de bezetting, namelijk dat het waarschijnlijk spelers uit het midden des lands zullen worden, ga ik ervan uit dat de Friezen een beetje buiten de boot zullen vallen in het selectieproces van de nieuw op te zetten topbrassband, hoe strak deze dan ook zouden spelen (op de laatste NBK viel dat overigens niet heel erg op). Daarnaast krijg je in een Midden Nederlandse band geheid te maken met artistieke, communicatieve en logistieke moeilijkheden als er Friezen bij zitten. De nieuwe brassband is namelijk gebaat bij een helder, doorzichtig en beheerst klankidioom. Daarnaast ga ik ervan uit dat de nieuwe brassband niet zit te wachten op spraakverwarringen tijdens de repetitie als gevolg van het gebrekkige en onduidelijke Nederlands dat de Friezen over het algemeen spreken. Tel daar bij op dat ze iedere repetitie met de trekschuit vanuit Friesland naar het midden des lands moeten komen. Dat zorgt weer voor vertragingen en deze goedwillende Friese amateurs komen dus iedere keer te laat op de repetie, wat vervolgens weer een negatieve weerslag heeft op het artistieke proces van de band, plus dat er wat irritaties binnen de band kunnen ontstaan...Met andere woorden, de band dreigt op zo'n manier in een negatieve spiraal te komen en uiteindelijk ten onder te gaan aan onderlinge verdeeldheid.Verder overigens geen kwaad woord over de Friezen, want zij doen ook hun best, maar zoals Pieterbastrombone eerder al zei: de koppies moeten natuurlijk wel dezelfde kant op staan. Hulde aan Pieterbastrombone!

p.s. Getalenteerde slagwerkers c.q. dirigenten uit de omgeving Zwolle hebben volgens de laatste geruchten overigens wel een vrij grote kans om succesvol het selectieproces te doorstaan. Wat zij in hun vrije tijd eventueel bij Friese brassbands doen, is in het selectieproces van secundair belang en mag als een jeugdzonde worden aangemerkt, die hun overigens vergeven zal worden door de te vormen selectiecommissie van de nieuwe topbrassband. Althans, dat heb ik in de wandelgangen opgevangen.

Laatst bijgewerkt door Marty P op 31 aug 2006 11:47, in totaal 4 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2006 21:03 
Moderator

Op zo'n trekschuit heb je natuurlijk wel alle tijd om alvast een groepsrepetitie te houden....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur