jcc schreef:
Pijn is nooit goed.
Je lichaam vertelt je dat je iets hebt overbelast.
Als ik je video's op je site zo bekijk heb je een vrij "gemakkelijke" embouchure.
Daar zal het probleem dus waarschijnlijk niet zitten.
Leuke video's trouwens.
't Zou een bloeduitstortinkje kunnen zijn.
Heb je al eens met een spiegeltje naar de binnenkant van je lip gekeken?
Is je lip ergens dikker dan elders of verkleurd ?
Qua klank zou ik haast zeggen dat je veel "rood" van je lip gebruikt.
Kan dat kloppen? Een vrij "rauw" geluid (meer lip dan lucht in je klank, zeg maar).
Minder "rood" levert vaak een mildere klank op, en minder kans op blessures.
Kreeg je de blessure omdat je (even) van mondstuk gewisseld was?
Dat wil nog wel eens problemen opleveren omdat je lip er niet aan gewend is.
Heb ik zelf ook wel eens gehad.
Bijv. normaal een 3C en dan een Reeves 42 of zo.
Zomaar wat ideetjes.
Wat voor mondstuk speel je ? Wissel je wel eens?
Hoi, thanx voor het meedenken en bedankt voor het compliment.
Ja, ik speel vaak met nogalwat druk. Begin altijd rustig maar als de intensiteit toeneemt neemt vaak ook de druk en kracht toe. Daar ben ik mee bezig maar in het heetst van de strijd vergeet ik er weleens op te letten.
Ik wissel eigenlijk nooit van mondstuk speel nu al 3 jaar op mijn reeves 43,5 S.
Ben wel even beetje aan het experimenteren geweest maar dit mondstuk speelt gewoon fijn.
De pijn zit ook niet in mijn lip (heb ik ook weleens een steekje (altijd op dezelfde plek) maar dat is het niet. Het zit bovenin (zeg maar boven je snor bij je neus en dan van mondhoek tot neus. (mmmh lastig uitleggen)
En volgens mij zou het weleens een gevolg kunnen zijn van het feit dat ik wanneer ik de "controle" verlies doordat ik helemaal in de muziek zit vaak met bolle wangen ga blazen en dit een druk zet op de plek waar het pijn doet...
Ik ga vandaag alles nog eens goed op een rijtje zetten voor de spiegel en Ans bellen.
I'll let you know!
Heb goede hoop dat het allemaal goed. en bedankt voor tips!