delano schreef:
Bij het verwijderen van de zilverlaag moet er flink gepolijst worden. Daarbij is het zeer wel mogelijk dat er iets aan het mondstuk verandert. Met name de vorm van de rim, de plaats waar het lipcontact plaatsvindt en de alpha-angle lijken mij kwetsbaar. Idem misschien de vorm van de cup en de ingang tot de throat.
Je loopt dus (m.i.) een grote kans dat je een ander mondstuk terugkrijgt dan je weggebracht hebt. Die kans wordt nog groter als je e.e.a. laat doen door een niet-trompetdeskundige, die heeft misschien helemaal geen besef van bovenstaande.
Redenen voor mijn vaste rep om er helemaal niet aan te beginnen: koop maar een nieuwe.
Hierbij sluit ik niet uit dat zich hier iemand meldt die het met bewezen succes wel kan maar dat is een ander verhaal.
Dat was ook een beetje mijn idee maar je hoort/leest ook berichten dat dat erg mee valt. Aangezien het niet voor mijzelf is maar voor een collega muzikant, heb ik dit er wel bij vermeld. Ik meen dat het ook mogelijk is een copy van je mondstuk te laten maken.
nieuw kopen is in dit geval geen optie omdat het een heel oud mondstuk is dat erg goed bevalt maar niet meer gemaakt wordt . . .