trompet.nl > forum > Toon onderwerp - VanLaar-loyalist.com ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 391 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 49  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2010 11:04 

Gisteren met mijn trompet naar Hub geweest, ik had al enige tijd last van een niet goed lopend 1e ventiel (type R1).

Blijkt een serie ventielen geweest te zijn die met iets te krappe marges waren gemaakt, en dat was Hub tijdens het fabriceren van mijn trompet niet opgemerkt. Gisteren dus een ander ventiel uit de kast gehaald en na wat Hub, Hub Barbaratruuk dit ventiele prima lopend in het ventielhuis geplaatst :)

Meteen het fabeltje over dat je ventielen niet mag ronddraaien uit de lucht geholpen (zeker bij een nieuwe trompet), met een soort van polijst materiaal slijpt hij met ventiel het ventielhuis wat op, dat is wel wat ruiger dan met ventielolie ronddraaien. Kan dus totaal geen kwaad :)

Hij nam veel tijd voor me, en de service is echt prima, iets wat hij ook echt belangrijk vindt!

Kortom, was weer een fijn bezoek en prima geholpen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2010 14:23 

Cliffie schreef:
Meteen het fabeltje over dat je ventielen niet mag ronddraaien uit de lucht geholpen (zeker bij een nieuwe trompet), met een soort van polijst materiaal slijpt hij met ventiel het ventielhuis wat op, dat is wel wat ruiger dan met ventielolie ronddraaien. Kan dus totaal geen kwaad)

Is geen fabeltje, dat geldt misschien voor (sommige?) nieuwe trompetten maar elke cylinder die slijt (zeker bij een zelfs lichte zijwaartse belasting) wordt enigszins ovaal op den duur. Vroeger waren de toleranties wat groter (blijkbaar), een Olds of Conn ventiel kun je wel rondraaien. Maar een Yamaha b.v. niet, dan voel je dat je de zaak aan het moeren bent.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2010 14:42 

Cliffie schreef:
Meteen het fabeltje over dat je ventielen niet mag ronddraaien uit de lucht geholpen (zeker bij een nieuwe trompet), met een soort van polijst materiaal slijpt hij met ventiel het ventielhuis wat op, dat is wel wat ruiger dan met ventielolie ronddraaien. Kan dus totaal geen kwaad :)

Dat zijn op de eerste plaats twee verschillende dingen, Hub draaide met polijstmateriaal rond juist om ze in te slijpen: er wordt dus materiaal van het ventiel afgehaald, iets dat je bij normaal gebruik niet wil. Olie zit er juist om slijtage te voorkomen.
Op de tweede plaats zou ik wat Hub met toeters doet niet thuis nadoen: hij is namelijk een vakman, en ik niet. Don't try this at home!!!

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 16:54 

vandaag ook weer eens bezoekje gebracht aan Hub. Een hoop Italiaans en Belgisch trompet geweld was aanwezig. Als goed bedoelende simpele amateur muzikant is dat toch een schril contrast.

Maar goed, eerst een aantal Oiram's getest (de nieuwe 1 en 2). Wat een fantastische instrumenten. Heel makkelijk kan je ze kleuren naar jouw wens. Ik heb bewust ook wat klassieke stukken erop gespeeld. Ja dat kan dus. Enige gevaar als ik deze toeter kies, dat op mijn huidige (ook geweldige) B4 nog maar weinig gespeeld gaat worden.

Over naar de c-trompet. De eerste configuratie was moeilijk bespeelbaar voor mij. Daarna met een andere (op het oog gelijke) stempomp een wereld van verschil. Van hoog tot laag spatzuiver, lekkere attack, goede flexibiliteit, perfecte intonatie en een hele mooie sound. Wat een verschil met mijn Bach C-239 (iemand liefhebber...???).

Mooi nieuwtje is dat er hard wordt gewerkt aan een Oiram C-trompet. Jezus Christ!!! Ik was echt weer kid in a candy store. Zoveel keuzes, zoveel mooie instrumenten, dat geeft te denken....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 17:25 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 21 feb 2011 22:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2010 19:48 

Over de Bb trompetten is natuurlijk al genoeg gezegd en geschreven, maar de C-trompetten vind ik echt bizar goed. Vele betere slotting en stemming dan de Bach en 1000 keer meer soul (kon even geen ander woord verzinnen, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel) dan de Yamaha. Ik denk dat, als Hub de C-trompetten nog iets duidelijker op de markt gaat zetten, dit een huge succes gaat worden.

De zin en de onzin van een Oiram C...? Hier kan ik vrij weinig zinnigs over zeggen. Enerzijds toch weer een mooie aanvulling van het aanbod, anderzijds komt het simpelweg tegemoet aan de mensen die een 'vette' toeter willen. Ik moet helaas bekennen dat ik ook wel eens onder die categorie val. Hey, so what....?

p.s. gaaf filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=LPJIP4TIowI

Profiel  

Berichttitel: Re: VanLaar-loyalist.com ?
BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 09:15 

ook dit topic nog maar eens van stal gehaald! Iemand nog mooie ervaringen met Hub van Laar trompetten? Ben zeer geïnteresseerd in ervaringen over de nieuwe B3!

Profiel  

Berichttitel: Re: VanLaar-loyalist.com ?
BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 10:02 

Ik heb er maar heel even op gespeeld op de b3. Vond het een fijne toeter maar de mate van weerstand tov de oirman2 werkte voor mij niet.
Kan er dus niet echt een mening over geven, maar mooie toeter:)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 391 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 49  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur