erikveldkamp schreef:
Als je naar verhouding kijkt hoeveel trompettisten nu echt mooi hoog kunnen spelen, dus met een mooi vol geluid en dat lang vol kunnen houden, dan is daar nog een boel te verbeteren.
Vandaar dat ik dacht om er nog eens een topic aan te wijden. Ik krijg altijd zoveel vragen over het hoge register, vandaar dat ik probeerde een duidelijk verhaal neer te zetten.
Wordt ook zeer gewaardeerd. Ik vind het ook een erg goed verhaal, ik zou het zo aan leerlingen laten lezen. Alleen een kleine aanvulling over die opmerking over dat al dan niet bewegen. Ik heb veel mensen gezien en gehoord die precies op dat punt de fout in zijn gegaan, niet alleen ikzelf. Verder niets dan lof! En dat van die duizend keer is natuurlijk een klein plaagstootje, maar dat snap jij volgens mij wel. Het is nu eenmaal zo dat als je wil doordringen tot die botte trompettistenhersenen je sommige dingen wel vijfduizend keer moet zeggen wil het aankomen, bovendien zijn er natuurlijk weer nieuwe lezertjes die het allemaal nog niet weten. Precies de reden dat ik er ook even tussen ben gesprongen.
@jcc Ik was niet beledigd door wat je zei, ik vond het vanuit mijn optiek een totaal niet kloppend verhaal. Als jij het zo ziet, dan moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik heb behoorlijk wat ervaring met mijn eigen gehannes, en het gehannes van anderen, en wat jij vertelt, heb ik in de praktijk nog nooit ervaren. Natuurlijk mag op een forum iedereen zeggen wat-ie wil, maar dan mag ik het ook onzin vinden. Ik loop inmiddels lang genoeg mee om van een aantal theorieën echt de gaperitis te krijgen. Dan ben ik vooral verbaasd dat er nog over gepraat wordt en dat er nog steeds mee geklooid wordt, en dat ik het nog steeds tegenkom in dit soort fora. Maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die ook zo over mijn verhalen denken. Soi. Zoals ik al zei: iedereen heeft altijd gelijk. Doe er wat leuks mee. Ik ga oefenen, da's volgens mij niet slecht.