trompet.nl > forum > Toon onderwerp - [scattando] Ervaringen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: [scattando] Ervaringen
BerichtGeplaatst: 06 dec 2003 10:40 

Niet de userd maar het bedrijf. Hoe zijn jullie ervaringen met hen?

http://www.scattando.nl

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 dec 2003 11:27 
Moderator

ze repareren niet, dus zal ik er geen instrumenten kopen, want die naservice krijg je dan ook niet, zoals beurten ed.
Maar wel oke denk ik voor de assecoires

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2003 23:18 

marnix schreef:
ze repareren niet, dus zal ik er geen instrumenten kopen, want die naservice krijg je dan ook niet, zoals beurten ed.
Maar wel oke denk ik voor de assecoires

Als je een behoorlijk instrument aanschaft heb je geen nabeurten nodig, of speel je soms stiekem ook klarinet, waarvan de kleppen moeten worden gesteld? 8)
En waarom zou je de reparaties niet uitbesteden aan iemand die je er echt mee vertrouwt? Peters in Tilburg verkoopt geen instrumenten maar ik zou voor reparaties niet graag naar een ander gaan, behalve Pfeiffer dan. Ongeacht waar ik een instrument zou kopen.
Ik repareer ook niet omdat ik daar niet voor opgeleid ben, alleen vind ik dat geen probleem omdat mijn instrumenten ruim zijn getest voordat ze worden verkocht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2003 10:14 

Persoonlijk heb ik geen ervaring met Scattando. Maar pas geleden sprak ik met Andre Heuvelman. Hij is solo trompettist bij het Rotterdams Filh. en het Nederlands Blazers Ensemble.
Omdat ik op zoek was naar een nieuwe trompet, wees hij mij op Scattando. Volgens Andre is dit een zeer betrouwbare en goede leverancier. Hij kent de man en vrouw achter Scattando persoonlijk.
De prijzen zijn erg laag. Dit scheelt bij Scattando vele Euri met die bij andere leveranciers.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2003 11:27 

Hans schreef:
Als je een behoorlijk instrument aanschaft heb je geen nabeurten nodig

Dan vraag ik me af wat dan een behoorlijk instrument is. Om de zoveel tijd moet je je instrument toch eens wegbrengen voor een beurt: nieuwe kurkjes, viltjes, goed schoonmaken en alle andere dingen die gebeuren waar ik geen verstand van heb. Dat betekent niet dat je een slecht instrument hebt.

Je auto moet toch verplicht een beurt krijgen, ook al heb je een behoorlijke auto???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2003 11:59 

Emile schreef:
Hans schreef:
Als je een behoorlijk instrument aanschaft heb je geen nabeurten nodig

Dan vraag ik me af wat dan een behoorlijk instrument is. Om de zoveel tijd moet je je instrument toch eens wegbrengen voor een beurt: nieuwe kurkjes, viltjes, goed schoonmaken en alle andere dingen die gebeuren waar ik geen verstand van heb. Dat betekent niet dat je een slecht instrument hebt.

Je auto moet toch verplicht een beurt krijgen, ook al heb je een behoorlijke auto???

Een verplichte autobeurt????? slechte vergelijking hoor. Bij een auto heeft de "beurt" met o.a. verkeersveiligheid en bedrijfszekerheid van systemen te maken, waar je als gebruiker niets aan kunt en mag doen. En voor oliepeilen, bandendruk controleren e.d. breng je je auto toch ook niet weg.
Een trompet is toch wel een beetje simpeler gebouwd.
Voor kurkjes en viltjes ga je toch geen kosten maken door het iemand anders te laten doen?. Dat kun je gemakkelijk zelf. En schoonmaken ook. Hierbij is echt geen specifieke kennis nodig. Gewoon dat doen wat je geleerd is toen je begon met trompet spelen.
Ik kan me voorstellen dat je je instrument in top conditie wilt houden, maar dat beperkt zich tot het schoonmaken, inolien en vetten etc.
Als er een viltje of iets dergelijks is versleten, dan vervang je die toch gewoon.
Slijtage, schade en dat soort zaken zijn gevolgen die je kunt voorkomen/beperken door voorzichtig met je instrument om te gaan, en het goed te onderhouden. That's all.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2003 12:17 

Peter Amersfoort schreef:
Voor kurkjes en viltjes ga je toch geen kosten maken door het iemand anders te laten doen?

Ik heb ook niet gezegd dat je er kosten voor moet maken. Bij een goede instrumentenzaak hoort zoiets gewoon bij de service.

En dat je een instruments eens per jaar of per twee jaar wegbrengt wil niet zeggen dat je in de tussentijd zelf niets aan onderhoud doet. Alleen kunnen ze dat in een instrumentenzaak veel beter (bijv. chemische reiniging en zo). Ik weet ook niet precies wat ze allemaal nog meer doen, maar ik vind het wel een veilig idee om mijn instrumenten goed te laten onderhouden.

En de vergelijking met autobeurten is misschien een beetje krom, maar ik heb zelf dan ook geen auto, dus ik moet toegeven dat ik daar niet zoveel vanaf weet. :( Ik moet dat soort vergelijkingen misschien maar bewaren voor leerlingen, die trappen daar wel nog in :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2003 15:08 

Natuurlijk kun je het onderhoud (het periodiek een keer ontdoen van shoarma e.d.) uitbesteden aan een reparateur (?) maar waarom zou je dat perse doen bij de zaak waar je hem gekocht hebt? :?:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur