trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Na 3 jaar te zijn gestopt weer begonnen met trompetspelen.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Na 3 jaar te zijn gestopt weer begonnen met trompetspele
BerichtGeplaatst: 07 sep 2011 12:38 

Ik zou ook voor de best brass gaan. Die kleine practice mute is heel goed. Heb zelf ook de Harmon mute van best brass. Deze blijft klankvast en vervormt niet.
Gr Jasper

Profiel  

Berichttitel: Re: Na 3 jaar te zijn gestopt weer begonnen met trompetspele
BerichtGeplaatst: 07 sep 2011 15:31 

Dank je wel voor je info, ik heb nog geen dempers geprobeerd. Ik oefen nu namelijk 2 keer per dag zo een 15 min en doe dit nog op Christelijke tijden. Bezorg mijn buren dus (denk ik) niet teveel overlast.
Ik heb wel al gekeken op het internet en de prijzen bekeken. Maar heb ze dus nog niet geprobeerd.

Het spelen gaat eigenlijk wel goed. Vandaag met gemak de hoge C eruit gehaald en hij klonk nog ok ook. Dus dat geeft de burger moed! Je merkt wel dat je af en toe wat mindere dagen hebt (zondag klonk ik erg gekraakt) en heb toen maar rustig aan gedaan. Maar na 15 minuten begon de klank weer terug te komen en was het gekraak over. Beetje gek maar wel waar.
Ik merk ook dat ik nu met mijn 7c mooi zacht kan spelen, mooier dan met de 3c. Dus denk dat de overgang van 3c naar 7c wel een goeie stap is geweest, maar misschien juich ik wel te vroeg. Ben tenslotte nog maar 2 weken bezig.

Nogmaals thanx voor de info!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur