Hey Maike, leuk om te horen dat je overweegt om een eigen trompet te kopen.
Het gaat inderdaad om een Yamaha 4335G, die laatste '6' is dus een 'G'.

Die G beteken dat je een zogenaamde 'gold brass' beker hebt.
Zelf heb ik dus ook o.a. een Yamaha 4335G en hij bevalt me prima. Het is een uitstekend instrument voor studenten, want hij is beter dan alle zogenaamde 'beginners trompetten'.
Het hangt er van af wat je wilt en wat je budget is. Deze Yamaha is gebruikt en is op afgeschreven. Vanaf nu is hij redelijk waardevast. Je kunt hem dus probleemloos kopen, want bij verkoop schrijf je er bijna niets op af en kun je hem voor een soortgelijk bedrag weer verkopen mits je er goed op past.
Het zijn populaire toeters en ze worden vaak aangeraden door docenten aan leerlingen.
Er zijn wel betere instrumenten verkrijgbaar, maar die zijn dan ook veel duurder. Laat ik het anders zeggen, voor dit geld zul je waarschijnlijk geen betere trompet vinden.
Het hangt er natuurlijk van af wat je precies wil, hoe je hem gaat gebruiken. etc. Het is i.i.g. een verantwoorde investering, want je zult er geen buil aan vallen. Voor een paar honderd euro speel je op een eigen toeter. Ben je zo ver dat je later een duurder instrument wilt, dan verkoop je hem voor eenzelfde bedrag ... of je houdt hem lekker zelf als backup-toeter!