Luciën schreef:
Ik weet nu hoe een bugel klinkt als ik er zelf op speel en ik wil dat uiteindelijk blijven doen. Qua geluid een mooi instrument, zeker voor bepaalde stukken.
Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

En ja, bugel is een mooi instrument hé. Dat vind ik ook.

Het gaat er ook vooral om wat je er zelf van vind, want je koopt het instrument voor jezelf om plezier aan te beleven.
Je hebt inmiddels je nieuwe aanwinst schoongemaakt en hij werkt naar behoren begrijp ik uit je schrijven. De ventielen lopen goed en de buizen zijn gangbaar. Als je tevreden bent is professioneel reinigen misschien niet nodig. Je kunt zelf ook prima onderhoud plegen.
Alleen wanneer er vervelende problemen zijn, zoals niet goed lopende ventielen, dan kun je bij een professional aankloppen. Die heeft namelijk gereedschap en apparatuur die je thuis waarschijnlijk niet hebt.
De Yamaha 2310 is verder geen bijzonder of zeldzaam instrument en vertegenwoordigd ook niet veel waarde als het goed is. Ik zou dus zeggen, gewoon gebruiken dat ding waar hij voor bedoeld is! Lekker spelen!

Citaat:
Is de Main trouwens beter dan de meer dan 2,5 keer zo dure Yamaha? Waar zit dan het verschil in prijs?
Daar durf ik geen uitspraak over te doen, want ik heb persoonlijk geen ervaring met de Main bugel. Er zijn echter wel mensen die er positief over zijn, net zoals de Roy Benson bugels. Wederom een instrument dat ik niet heb geprobeerd.
Welke Yamaha bedoel je overigens die 2,5x zo duur is?