Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Kees de Leeuw
|
Berichttitel: Bugel naast trompet Geplaatst: 09 maart 2012 11:23 |
|
Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18 Berichten: 155 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Ik ben van plan om en niet al te dure bugel te kopen (bijv de Jupiter 846, maar als er suggesties zijn....). Ik speel nu op trompet op een yamaha 17C4 GPR (ben ik na een lange zoektocht zeer gelukkig mee); Wat zou voor een bugel het beste zijn, een yamaha 14F4 GPR of de 17F4
_________________ zondr lelijk bestaat geen mooi
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: Re: Bugel naast trompet Geplaatst: 09 maart 2012 13:56 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Kees, wà t een goed idee man!
Natuurlijk moet je een Jupiter 846 kopen, en dan niet zomaar eentje, maar de mijne want ik doe er helemaal niks mee en da's zonde.
Die van mij heeft een rose-brass beker. Lekker warm. Mondstuk is natuurlijk een kwestie van uitproberen. Ik heb er een A&S 6C bij: goeie sound en een comfortabele rand.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Kees de Leeuw
|
Berichttitel: Re: Bugel naast trompet Geplaatst: 26 maart 2012 07:42 |
|
Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18 Berichten: 155 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Afgelopen week bij van Geffen in Veldhoven de Jupiters 846 en 1646 XO geprobeerd; Beide bevielen zeer goed, de 1646 nog het meest, een luxe uitvoering met als extra's een aparte set met ventielknopjes, verzwaarde ventieldoppen en veren. Dat gaat hem worden voor mij.
_________________ zondr lelijk bestaat geen mooi
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Senor Simon
|
Berichttitel: Re: Bugel naast trompet Geplaatst: 05 mei 2012 18:45 |
|
|
|
Goed idee, Kees. Bovendien is het mogelijk om op Bugel en trompet tegelijk te spelen, mits de partituur eenvoudig is en geen hoog register heeft. Heel vroeger veel succes gehad met is varietenummer. Succes. BrgdS
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|