trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bugel kopen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 04:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bugel kopen
BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 17:27 

Ik ben hier net en mag dus eigenlijk niet te hoog van de toren blazen (als beginner lukt gewoon blazen al moeilijk :D ), toch moet als ik dit lees het volgende me van het hart.

Iemand heeft me ooit met een waar gebeurd verhaal als voorbeeld, heel treffend uitgelegd wat het verschil is tussen respect en fatsoen. Ik ga dat hier allemaal niet vertellen, wel de conclusie:

Respect is iets wat je hebt naar de ander toe. Fatsoen heeft niets met de ander te maken, maar slechts met je eigen grondhouding.

Het komt best wel vaak voor dat ik geen respect voor iemand heb, fatsoen heb ik altijd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 17:34 

Kan je ook zeggen wat je bedoelt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 17:43 

Als het niet reeds duidelijk is, heb ik niets gezegd.

edit: foute zinsconstructie

Laatst bijgewerkt door Luciën op 23 maart 2012 10:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 17:45 

Je bent niet duidelijk en je hebt wel wat gezegd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 18:07 

Luciën schreef:
Ik ben hier net en mag dus eigenlijk niet te hoog van de toren blazen (als beginner lukt gewoon blazen al moeilijk :D ), toch moet als ik dit lees het volgende me van het hart.

Iemand heeft me ooit met een waar gebeurd verhaal als voorbeeld, heel treffend uitgelegd wat het verschil is tussen respect en fatsoen. Ik ga dat hier allemaal niet vertellen, wel de conclusie:

Respect is iets wat je hebt naar de ander toe. Fatsoen heeft niets met de ander te maken, maar slechts met je eigen grondhouding.

Het komt best wel vaak voor dat ik geen respect voor iemand heb, fatsoen heb ik altijd.

Lieve Lucien,

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb nergens onfatsoenlijk gesproken, dus wellicht kun je dan toch even verklaren waar mensen onfatsoenlijk of respectloos zijn.
En ook het waarom erbij graag

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 22:56 

boppeke schreef:
Het beoordelen van een instrument is 100% afhankelijk van het niveau van de speler. Een gemiddelde fanfare muzikant kan gewoon geen instrumenten beoordelen en testen.
Wat een gemiddelde muzikant wél kan doen is vaststellen of het éne of het andere beter aanvoelt of niet. Maar je moet hem wel een aantal kwaliteits- instrumenten aan hem voorleggen opdat hij een 'goed' instrument zou uitkiezen uit dezen.

Nou, dan zijn we d'r toch? Gewoon dus van alles & nog wat uitproberen. Lekker erop toeteren, liefst een paar weken op zicht en dan een keuze maken of verder zoeken.
Als een instrument 'goed aanvoelt' en je kan op dat specifieke instrument beter uit de voeten oftewel beter presteren dan zou ik voor dat instrument gaan. Welke naam er op de beker gegrafeerd staat is niet zo belangrijk. Van Adams tot Zues, verzin 't maar. En als je na verloop van tijd 't idee hebt dat 't nòg beter kan dan hebben we altijd nog ww.marktplaats.nl of ebay. Niks geen man overboord.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2012 14:53 

Ik zie dat ik verplicht ben om toch een reactie te plaatsen. Ik hoop niet dat er hier een polemiek / ruzie uit voort komt.

Laat me beginnen te zeggen dat ik het een prachtforum vind hier.
Ik heb echter wel wat gelezen van voor mijn tijd en heb gemerkt dat het er hier niet altijd even lief aan toe ging.

camel schreef:
........ De laatste post rammelt nog meer van ellende.

Ik ga zelfs niet in op die onzin, ............

Dit vind ik beledigend. Ook als je het niet eens bent met iemand, hoeft het niet zo. You can agree to differ.

camel schreef:
........ Fijn dat we die mogelijkheid nog van hem krijgen. ...........

Dit is sarcastisch , je geeft een sneer.

delano schreef:
Ik probeerde ook wat krampachtig beleefd te blijven.

Je mag zelf invullen hoe je je voelt als je dit leest en Boppeke heet.

camel schreef:
niet doen.

Dit is in mijn ogen een aanmoediging om wel onbeleefd te zijn.

Je mag Er is nooit een goede reden om aan iemands waardigheid te komen.

Ik vind dit een leuk forum waar ik veel aan heb en waar er ook uitwisseling van gewone gezellige info is. Ik heb meer dan genoeg fora kapot zien gaan om dingen die in feite niets om het lijf hebben maar slechts stand houden vanwege ego's. Ik zou het jammer vinden als dit ook hier gebeurt.

Koester wat je hebt.

You never miss the water until the well runs dry.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2012 17:26 

You never miss the water until the well runs dry.
Die ken ik van de Flying Burrito Brothers, Sin City.

Kijk, als ik probeer beleefd te blijven in mijn antwoord op een post die bol staat vd eigenwijsheid en de zelfingenomenheid, voldoe ik volledig aan jouw criteria: respect heb ik niet maar fatsoen wel.
Twee dingen: ten eerste is Boppeke ronduit beledigend tegen ons zeer gewaardeerde forumlid Roel: "wat is je niveau?", een en ander op politie-agententoon, ten tweede loop je inderdaad het risico dat Boppeke fake is, lees: iemand die een grap wil uithalen en onder pseudoniem de zaak lekker op gaat fokken. Dat was zo met de "Zult" die Camel even aanhaalde.
Als je fatsoen zo belangrijk vindt dan had het in de rede gelegen Boppeke daarop te wijzen.
Verder is het gewoon een forum waarop sommige deelnemers elkaar flink in de haren (geldt niet voor mij) kunnen vliegen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur