Camel:
Inhoudelijk zijn we het helemaal niet oneens. Ik ben ook van mening dat de hedendaagse middle of the road toeters uitstekend presteren. Eric Vloeimans speelt volgens mij op zo'n vernieuwde Oiram dus dat past ook nog wel in het Bessonachtige plaatje.
Bij mij speelt er ook pure waardering voor een mooi ambachtelijk ding mee. Mijn trompetrep die ik kortgeleden mijn French Selmer B700 opnieuw in elkaar heb laten solderen was daar helemaal lyrisch over, dat het zo prettig werken is aan zo'n stuk gematerialiseerde vakmanschap.
Op TH stond pas een foto van een door Oberloh perfekt gerestaureerde 40B. Daar krijg ik het helemaal warm van.
En Diederik:
gefeliciteerd met die fantastische Eclipse. Als ik nog eens een niveau haal dat ik het aandurf zo'n aanschaf te doen staat de Eclipse bovenaan het lijstje. Fantastische instrument. Die stempomp in de beker, misschien vd trombone afgekeken?
En ja, die Ganschhorn, dat is weer zo'n buitengewoon geconstrueerd ding, heel apart, misschien maar eens naar Rijswijk treinen binnenkort, al is het maar uit nieuwsgierigheid. Ben ook wel een beetje nieuwsgierig geworden naar een draaiventielinstrument. James Morrison zegt daar aardige dingen over op zijn blog m.b.t. de door hem bedachte Raven-trompet:
http://www.jamesmorrison.com/James_Morr ... Raven.html