hvandrunen schreef:
Ik begrijp niet zo goed wat er allemaal zo speciaal is aan 'Vintage-troep'.
Mijn antwoord:
Het woord "vintage" heb ik alleen gebruikt i.v.m. het mondstuk van Courtois en was min of meer ironisch bedoeld.
Verder is er redelijk veel speciaals aan die "vintage-troep" zoals bijzondere constructies, superieure bouwwijze, extreme duurzaamheid en formidabele prestaties. Alleen al het feit dat Zig Kanstul toegaf dat hij noch wie dan ook in staat is nu een Martin Committee-bell te maken.
Dit gaat inderdaad over trompetten dus heb ik even gekeken hoe dat zit met trombones en vintage via het ebay-onderzoeksinstrument.
Inderdaad je struikelt over de vintage-Conn's, King gaf 93 hits waaronder ongeveer de helft (schat ik) vintage 2B's en 3B's, Olds, die zijn nagenoeg allemaal vintage, gaf 34 hits, snel survey: de jongste was 1972.
Dus waar heb je het eigenlijk over?
Volgende stelling van Vandrunen:
Voor trombone zijn zoals je dat noemt vintage courtois en bach mondstukken helemaal niet bekend. Bestaan niet dus.
.
Mijn antwoord:
Vreemde logica om meerdere redenen,
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-VINCENT ... 4d012796a5Jouw algemene stelling dat ze onbekend zijn DUS niet bestaan klinkt al krakkemikkig maar dat soort algemene stellingen zijn logisch onjuist als je ook maar EEN feit kan noemen dat strijdig is met die algemene stelling, even concreet: zodra er ook maar eentje WEL zou bestaan, bij deze dan. Overigens had ik hier een heel rijtje kunnen posten.