Hier hebben we zo'n voorbeeld voor jaren plezier en weinig risico.
marktplaats link YAMAHAIk heb zelf ook diverse Chinese of wat dan ook uitgeprobeerd.
Er zijn er zoveel van dat het moeilijk wordt het kaf van het koren te scheiden.
En dan blijft over dat trompetten van hetzelfde merk ook onderling nog weer veel verschillen
Main is een huismerk van Music all in (
nederland ) net als b.v. C1000 supermarkt, de diverse produkten met dezelfde naam worden geselecteerd door C1000 maar komen uit verschilldende fabrieken.
Zo zullen waarschijnlijk de trompetten van Main uit een andere fabriek komen dan b.v. de bugels van Main. De kwaliteit van de Main instrumenten kun je dus niet over 1 kam scheren.
Ook zijn er best Chinese instrumentbouwers die al meer dan 50 jaar bezig zijn en dus ervaring hebben maar ook door ontwikkeld hebben.
De bekende merken laten ook hun goedkopere instrumenten daar bouwen zoals Yamaha en Bach b.v. zeg het maar
Maar er zijn er blijkbaar genoeg op dit forum die geen toon uit een goedkope Chinese trompet kunnen krijgen, door oefenen zou ik zeggen

We gaan een beetje voorbij aan de vraagsteller die dit topic begon.
We verzanden (en ik doe er zelf ook aan mee) in een discussie die wel al vaker hebben gehad hier.
Iedereen geeft zijn mening over de goedkopere trompetten op zich niks mis mee maar ik vraag me af of de moeder die hier een vraag stelt daarmee geholpen is als er prijzen van 800 euro worden genoemd.
Een goede tip van Delano om lid te worden van een vereniging om zo een trompet in bruikleen te krijgen.
Een andere optie waar veel gebruik van wordt gemaakt is huurkoop.
Je huurt een trompet en kijkt na een jaar of je door gaat en de trompet koopt in aftrek van het inmiddels betaalde huurvergoeding.
Ga je niet verder heb je alleen huur betaalt.