trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams vs Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 46  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar
BerichtGeplaatst: 24 jan 2013 14:35 

Marnix schreef:
Ik sla niemands hoofd af.
Roel, je vroeg zelf om dit gesprek, weet je nog. Ik moest mijn herinnering ophalen of deleten. Ik hoop niet dat je er spijt van hebt.

Marnix, geen problemen! Ik weet dat jij mijn hoofd er niet afbijt/trekt/slaat.
Ik antwoordde op Theo's nogal agressieve taal.
Ik heb geen spijt. En al ben ik het niet helemaal met je eens, je hebt absoluut een punt, en ik het zal me zeker aantrekken en niet meer zo snel andermans mening erbij betrekken. Al is hetnatuurlijk wel zo dat je bij het beoordelen van zaken als projectie wel aangewezen bent op een tweede paar oren.

Marnix schreef:
Internet is al zo'n schimmig stuk medium. Discussies zijn het mooist, en leerzaamst als je zelf je eigen ervaring post. Of dat nu om Adams, van Laar of wat dan ook gaat.
Daarom vind ik de adams verhalen ook vele malen interessanter. Die ken jij (ROEL) wel uit je eigen hand. En dat vind ik een open discussie. Want ik weet dat ik straks terugkom van adams, en haarfijn weet welke toeter voor mij de beste zou zijn. Of misschien is adams bij mij van zijn voetstuk gevallen en heeft hij alleen maar bagger liggen. Maar dat heb ik dan wel in mijn eigen handen gehad.

Ik ga mijn leven beteren. En dat is niet eens sarcastisch bedoeld.

erikveldkamp schreef:
Het verschil tussen jullie en mij is dan waarschijnlijk dat ik zonder enige gewetensbezwaren mijn mening kan ventileren zonder dat ik dat verder toelicht.

Dat maakt jou dan meteen tot een persoon waarmee niet te discussiëren valt. Als jij je mening niet wil toelichten, en zelfs, zoals je hieronder weer doet, bronnen niet vermeldt, maar wél citeert, hoe kunnen wij dat dan ooit aanvechten. Dat is geen discussie aangaan, dat is vanuit eenzame hoogte neerkijken op ons, gepeupel, terwijl je je af en toe verwaardigt ons te verblijden met je omnipotentie.

erikveldkamp schreef:
In ieder geval zijn dat geen ongefundeerde meningen, ze zijn dubbel en dwars getest en herbevestigd door collega's die ik zeer waardeer en zelfs weet dat Roel die mensen ook hoog heeft zitten. Ik kan daar alleen niet over uitweiden hier.

Als je niet kunt uitweiden, zwijg er dan helemaal over. Jij en je mede-goden vinden Hub van Laar in een andere league opereren dan Adams, ik vind dat ontzettend grote kolder, en nog heel erg kwetsend ook. Hoe kan ik daar anders op antwoorden dan met: 'ik ken heel veel wereldtoptrompettisten die Adams inderdaad in een andere league plaatsen dan Hub van Laar, namelijk in HOGERE'. Dat is nog waar ook, maar wat heeft het voor een zin om tegenover elkaar te gaan staan roepen dat je een langere hebt? En dan ook nog roepen dat mensen die ík hoog heb zitten (WIE? WIE? GRRRRRRRR) met je onder de douche hebben gestaan en het kunnen bevestigen?!?!? Het kan niet anders of je hebt geen flauw idee waar ze bij Adams momenteel allemaal mee bezig zijn, wat voor ontzettend goede trompetten er bedacht, ontworpen en gebouwd worden, op het hoogst denkbare niveau. Andere league? Onzin!

Nogmaals: smaken verschillen, en dat jij Van Laar leuker vindt dan Adams, prima! Maar waarom wil je met alle geweld dat jouw merk dan ook nog eens objectief en door de goden bepaald superieur is? Kun je anders niet in slaap komen?

erikveldkamp schreef:
Ik lig er verder dan ook niet wakker van. Beide bouwers heb hun bestaansrecht al bewezen en verdienen een goede boterham aan het produceren van instrumenten. Roel is blij met zijn toeters, ik ben blij met mijn toeters. Dus iedereen blij... :P

Nee, want je kwetst mij en het hele team dat heel hard werkt aan fantastische instrumenten door te beweren dat Adams in een andere league zit dan Van Laar. Ik word daar niet blij van.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Laatst bijgewerkt door Roel op 24 jan 2013 14:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jan 2013 14:40 
Moderator

Maar stiekem vind ik mijn Schilke toch de beste

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jan 2013 16:03 

Ruli schreef:
...da's makkelijk, Hub verkoopt alleen maar zijn eigen merk die niet goedkoper via internet te verkrijgen zijn...

Ruli heb problemen met begrijpend lezen :?:
Als je het goed had gelezen en begrepen had, zou het je duidelijk moeten zijn dat het me ging om de manier hoe we werden behandeld.
Dit staat los van of er wel of niet op internet gekocht kan worden. :D

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jan 2013 16:54 

trumpetvos schreef:
Begonnen bij Adams alles ging goed tot het moment waarop er werd gezegd dat we ook nog even naar Hub wilden.
Toen werd er minder sportief gereageerd, de stemming werd grimmig en we werden er zelfs van beticht dat we bij hun kwamen testen en misschien wel goedkoper via internet gingen bestellen. ( we hadden wat Bachs geprobeerd)
We zijn dus niet met een goed gevoel de winkel uit gegaan.
Mocht het zo zijn dat we na het testen bij Hub toch onze voorkeur naar Adams uitging had deze Adams wel een flinke drempel op geworpen om weer opnieuw binnen te stappen :?
Het bezoek bij Hub liep gemoedelijk en hij reageerde normaal toen we vertelden dat we al bij Adams waren geweest.
Daarin was er dus wel een grootverschil.

Ik heb exact dezelfde ervaring meegemaakt. Is wel een paar jaar terug, ben er afgelopen jaar weer geweest toen werden we aanzienlijk beter ontvangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jan 2013 18:47 

Roel schreef:
Ik antwoordde op Theo's nogal agressieve taal.

Agressieve taal? Mischien heb ik me een beetje te veel laten leiden coor mijn emoties: Ik kon er echt niet bij dat iemand van jouw formaat zich een mening kon vormen louter op ervaringen van derden. Nou ja, je hebt aangegeven dat je dat niet meer zal doen, mooi.
Ik schreef 'gelul', voor mij niet zo'n heftig woord; ik kom uit een arbeidsmilieu waar dat woord in 't gangbare vocabulair zit. Lees 't als 'quatsch' of gezwam. Dat bedoel ik eigenlijk.

Nog even iets: Bij Van Laar verkopen ze niet alleen VanLaar hoor. Althans, toen ik een jaar of wat geleden daar 's was voor een bezoekje zag ik ook andere toeters liggen. Tweedehands en als ik 't me goed herinner ook nieuw.

Jammer dat Adams zo'n takkeëind van 020 afligt. Ben er nog nooit geweest en begin nu wel erg benieuwd te worden :P

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jan 2013 19:23 

Marnix , ik kan het niet goed lezen. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jan 2013 19:41 

Theo van Kampen schreef:
...Ik kon er echt niet bij dat iemand van jouw formaat zich een mening kon vormen louter op ervaringen van derden.

Oh, maar ik blijf erbij dat ik dat, met behulp van maar genoeg gegevens, nog steeds wel zou durven. Ik weet inmiddels vrij nauwkeurig hoe verschillende collega's over bepaalde trompetten denken, en met de collega in kwestie heb ik heel wat uren testwerk achter de rug. Niettemin zou ik, om het 100% zeker te weten, zo'n Feniks moeten spelen, dat staat vast.

Theo van Kampen schreef:
Nou ja, je hebt aangegeven dat je dat niet meer zal doen, mooi.

Mwa, zonder bronvermelding niet. Het kan namelijk soms versterkend werken als je kunt aangeven dat je mening gedeeld wordt door anderen. Wel natuurlijk altijd erbij zeggen wie en wanneer.

Theo van Kampen schreef:
Ik schreef 'gelul', voor mij niet zo'n heftig woord; ik kom uit een arbeidsmilieu waar dat woord in 't gangbare vocabulair zit. Lees 't als 'quatsch' of gezwam. Dat bedoel ik eigenlijk.

Ah, zodoende :wink: Quatsch of gezwam vond ik mijn bijdrage niettemin evenmin.

Theo van Kampen schreef:
Jammer dat Adams zo'n takkeëind van 020 afligt. Ben er nog nooit geweest en begin nu wel erg benieuwd te worden :P

Boston en Cuba zijn verder weg. Dus je zit ten opzichte van heel wat trouwe Adams-klanten nog relatief gunstig. En je bent natuurlijk van harte welkom!

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 06:44 

trumpetvos schreef:
Ruli schreef:
...da's makkelijk, Hub verkoopt alleen maar zijn eigen merk die niet goedkoper via internet te verkrijgen zijn...

Ruli heb problemen met begrijpend lezen :?:
Als je het goed had gelezen en begrepen had, zou het je duidelijk moeten zijn dat het me ging om de manier hoe we werden behandeld.
Dit staat los van of er wel of niet op internet gekocht kan worden. :D

Je schrijft toch dat jullie ergens van beticht werden waardoor de zweer grimmig werd?

Citaat:
....Toen werd er minder sportief gereageerd, de stemming werd grimmig en we werden er zelfs van beticht dat we bij hun kwamen testen en misschien wel goedkoper via internet gingen bestellen. ( we hadden wat Bachs geprobeerd)
We zijn dus niet met een goed gevoel de winkel uit gegaan...

Als je naar Hub gaat ben je geïnteresseerd in zíjn spullen, spullen die je (bijna) alleen daar kan halen. Kom je bij Adams dan kan je heel veel testen en bepaalde merken goedkoper via internet kopen, en dan heb ik het niet over de webshop van Adams. Niet zo moeilijk voor Hub om zijn gezicht in de plooi te houden wanneer ie na een uur in jou geïnvesteerd te hebben, jou naar een een andere trompetzaak ziet vertrekken om te testen.

of snap ik nog steeds niet wat jij bedoelde?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 46  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur