trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams vs Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar
BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 09:35 

Even voor Roel. Ik heb geen oordeel over de trompetten van Adams, want ik ken ze (nog) niet.

Ik kom al wel vanaf zijn start bij Hub en heb vanaf het begin gezien hoe hij zijn zaak en later zijn trompetreputatie heeft opgebouwd. Puur op eigen kracht, vanuit het niets op basis van kwaliteit en een open en eerlijke benadering van de klant. Aanvankelijk alleen in Nederland en de laatste jaren steeds meer internationaal, het komt nu als vanzelf op hem af. De manier waarop hij dat gedaan heeft dwingt bij velen respect af. En daarnaast zijn Hub en Heidrun natuurlijk erg leuke mensen om mee om te gaan en dat geeft hen met vele klanten een persoonlijke band.

Ik ben in het verleden geregeld bij Adams geweest. Dat heeft bij mij vaker de indruk gewekt dat ik blij moest zijn binnen te mogen, nooit het gevoel gekregen echt klant te zijn. Maar dat kan inmiddels anders zijn.
Adams heeft al jarenlang een groot klantenbestand waaraan een breed assortiment wordt geleverd. Als je iets nieuws hebt is dat natuurlijk een groot voordeel. Zo zal de Adams trompet zeker een goede start gehad hebben. Maar niet alles verkoopt. Ik kan me de reclame voor de Adams modificatie nog goed herinneren, ik neem aan dat dit niet meer gebeurd.

Als ik de balans opmaak zie ik bij Hub onverminderd succes (met als nadeel de wachttijden en de drukte) en bij Adams een ontwikkeling die interessant is maar voor mij - mede door de reputatie uit het verleden - nog wel bewezen moet worden. Maar, dat kan !!!

Zou het kunnen dat er voor leden van dit forum een testdag wordt georganiseerd zodat iedereen - zonder directe aankoop bedoelingen -
zich kan overtuigen van de kwaliteit ? Zo ja meld ik me bij deze aan !!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 09:45 

Roel schreef:
Nee, want je kwetst mij en het hele team dat heel hard werkt aan fantastische instrumenten door te beweren dat Adams in een andere league zit dan Van Laar. Ik word daar niet blij van.

Daar hoef je ook niet blij van te worden, want dat is ook niet mijn insteek. Ik geef gewoon mijn mening en zoals het met de meeste meningen gaat zijn sommigen daar mee eens en anderen oneens. Ook al zouden we er dagenlang over discussiëren dan zal onze mening toch niet veranderen, dus dan kun je het beter achterwege laten.

Dat je je er door gekwetst voelt kan ik helemaal niets mee. Iedereen werkt er hard aan om een zo hoog mogelijk nivo te behalen. Dat wil echter nog niet zeggen dat je dat bereikt hebt. Ik probeer op het nivo van trompettisten zoals Chuck Findley en Jerry Hey te komen, maar weet dat ik daar nog ver vanaf ben. Ik raak dan ook zeker niet gekwetst als men mij dan daar mee confronteert. Kwestie van zelfreflectie en het houdt je scherp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 11:15 

Kees de Leeuw schreef:
Even voor Roel. Ik heb geen oordeel over de trompetten van Adams, want ik ken ze (nog) niet..

Zou het kunnen dat er voor leden van dit forum een testdag wordt georganiseerd zodat iedereen - zonder directe aankoop bedoelingen -

Ik ben er de laatste paar jaar een keer of vier geweest en ik heb in alle rust en kalmte alles kunnen proberen wat los en vast zat. Uitermate vriendelijk te woord gestaan en veel uitleg gekregen van de broer van Ruud Breuls (ben zijn naam even kwijt). Met alleen een piccolo demper en een fijn gevoel ging ik na 3 uur "winkelen" weer naar huis. Dus ga er gewoon eens langs!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2013 12:11 
Moderator

The Joker schreef:
Kees de Leeuw schreef:
Even voor Roel. Ik heb geen oordeel over de trompetten van Adams, want ik ken ze (nog) niet..

Ik ben er de laatste paar jaar een keer of vier geweest en ik heb in alle rust en kalmte alles kunnen proberen wat los en vast zat. Uitermate vriendelijk te woord gestaan en veel uitleg gekregen van de broer van Ruud Breuls (ben zijn naam even kwijt). Met alleen een piccolo demper en een fijn gevoel ging ik na 3 uur "winkelen" weer naar huis. Dus ga er gewoon eens langs!

Hans (Breuls) :wink:
Ik ga er (Adams)zeer binnenkort ook eens een kijkje nemen.
Margraten inmiddels ook bezocht, idd buitengewoon vriendelijke mensen, erg goede toeters ( vind ik, want gebleken is dat je er dat wel bij moet zetten op dit forum), maar ik houd het bij m'n super Eclipse MR. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 10:09 

Gisteren om 08:00 vertrokken richting Limburg, hadden 'smorgens een afspraak bij Hub van Laar, ontvangst was super. Hub had iets van 15 trompetten klaar gelegd om te testen, welke Hub dacht dat mijn collega nodig had nadat je hem telefonisch had gesproken. Hub had toevallig in zijn diensttijd onder de zelfde kapelmeester gespeeld als ik en het was meteen gezellig toen hij daarover ging vertellen. Tijdens het testen liep hij in en uit het testhok en nam steeds een paar trompetten weg van de tafel die hij minder vond klinken bij mijn collega. Zo kwamen we uit NA 2 Uur testen op de Oiram 2. Na wat gegevens te hebben uitgewisseld kregen we een rondtoer door de werkplaats, erg leuk om alles eens in het echt te zien.

Toen op de terugweg langs Adams, we hadden geen afspraak en vroegen of we wat trompetten mochten testen en we werden mee genomen naar een testhok. eenmaal daar vroeg ik om Adams trompetten en toen moesten we meteen naar een ander hok, daar werd van alles voor ons uitgestapt door Hans Breuls. ik heb nog speciaal even naar de A8 en A9 gevraagd en die werden meteen voor ons uit de werkplaats gehaald... Bleek achteraf, tijdens onze tour door ook weer deze werkplaatsen, een vreselijk eind lopen, Hans draaide er zijn hand niet voor om, ook een heel aardige vent. na hetzelfde systeem te hebben toegepast als eerder bij Hub kwamen we uit bij de A4 en de A8... De A8 speelde FANTASTISCH! Maar er hing ook een behoorlijk prijskaartje aan.

Mijn collega was er in de auto nog niet helemaal uit, Oiram2 of A4/ A8

...maar goedvdat we deze volgorde hebben gedaan, toen we bij Adams dender uitliepen deed Hans hem meteen op slot ...het was inmiddels na 5- en... Leuke dag!!

Laatst bijgewerkt door Ruli op 27 jan 2013 18:59, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 11:11 
Moderator

Heb je beide op zicht mee mogen nemen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 12:12 

Ruli, klinkt als een fantastische dag.
Goed om te lezen dat je bij beide bedrijven goed geholpen wordt.
Is het soort verhaal dat ik graag lees. Naar beide bedrijven gaan en je eigen mening vormen. En dat blijkt niet eenvoudig. Misschien geeft uiteindelijk alleen prijs de doorslag?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2013 12:36 

marnix schreef:
Heb je beide op zicht mee mogen nemen?

oeps, wist niet dat dat tot de mogelijkheid behoorde, ging er van uit dat het hier showmodellen betrof die maandag weer door een ander getest moeten kunnen worden. zowel Hub als Hans hebben ons niet aangeboden de instrumenten mee te nemen. Hub vertelde overigens wel dat de Kmar een hoop nieuwe instrumenten bij hem in bestelling hebben.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur