trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams vs Hub van Laar
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 16:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 46  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar
BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 14:21 

...had ik al gezegd hoe goed we geholpen zijn bij Adams? Dus dat van die cursus snap ik niet zo...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 14:26 
Moderator

Dennis van Deudekom schreef:
Sorry Roel,

Kan het helaas niet met je eens zijn.
We kennen Erik z'n mening intussen.
Als hij verder niet wil ingaan waarom hij Adams minderwaardig vindt zou het zo kunnen zijn dat hij wanneer hij dit wel doet bepaalde mensen voor de schenen schopt en ontaard in een moddergevecht waar niemand iets aan heeft.

't probleem met lappen tekst is dat je het interpreteert zoals jij denkt dat het geïnterpreteerd dient te worden. Bij een gesprek vang je vaak net iets meer op over de intonatie van het verhaal.

Dat jij je 100% inzet om Adams te helpen de ideale trompet te realiseren is prijzenswaardig.
Dat jij dan zeer goed behandeld word door Miel is dan ook niet zo verwonderlijk.

Zoals ik al eerder heb aangehaald geloof ik wel in de kwaliteit van Adams, maar men kan misschien beter op cursus " hoe klanten met respect te benaderen"

Hoop dat je ziet dat ik het een positieve benadering geef :wink:

Ook ik herken de verhalen over adams niet. ben er vaker geweest, en zelfs zonder dat ik iets kocht, werd ik niet onheus bejegend.

Wat ik tegen een mening zonder valide argumenten heb, is dat het dan zonder meer modderworstelen wordt. En dat is wat Erik veelvuldig doet, en deed. Nauwelijks valide argumenten aandragen. Dan moet hij maar niet discussieren. Of mee willen doen in een discussie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 14:36 

Roel schreef:
Erik Veldkamp schreef:
Over Adams trompetten ben ik wel bevooroordeeld omdat ze niet voldoen aan mijn kwaliteitseisen.

Je bedoelt hier waarschijnlijk, dat jijzelf vindt dat Van Laar trompetten kwalitatief beter zijn dan Adams trompetten. Maar, dat staat er dus niet! Je impliceert dat het algemeen bekend is dat Van Laar een betere kwaliteit levert, en dat het Adams-niveau voor jou niet goed genoeg is. Met andere woorden: volgens jou neem ik gewoon genoegen met mindere kwaliteit.
Citaat:
Iedereen werkt er hard aan om een zo hoog mogelijk nivo te behalen. Dat wil echter nog niet zeggen dat je dat bereikt hebt. Ik probeer op het nivo van trompettisten zoals Chuck Findley en Jerry Hey te komen, maar weet dat ik daar nog ver vanaf ben. Ik raak dan ook zeker niet gekwetst als men mij dan daar mee confronteert. Kwestie van zelfreflectie en het houdt je scherp.

Hiermee zeg je dus eigenlijk dat jij je verhoudt tot Jerry Hey als Adams tot Van Laar. Jerry Hey en Van Laar zijn het hoogste niveau, jij en Adams mikken daarop, hopen het ooit te bereiken maar zijn er nog lang niet. Wát een arrogantie en vooringenomenheid. Het spijt me, maar ik zal een dergelijke formulering nooit accepteren en er ten alle tijden hard tegen ageren.

Ik heb het nu niet eens over zijn weigering zijn argumenten toe te lichten, hoewel ik het met Marnix eens ben dat ook dat geen frisse zaak is.
Bovenstaande twee uitspraken van Erik illustreren vrij aardig wat mijn probleem is. Hij formuleert zijn mening op een dusdanige manier dat hij hij eigenlijk zegt dat hij de enige is die dit goed ziet, goed kan beoordelen en genoeg autoriteit heeft om hier een uitspraak over te kunnen doen. Zoals ik al vaker zei: vanuit het standpunt van een soort forum-god. Dát trek ik niet, en niet dat hij er een andere mening op na houdt dan ik!

Dus wat jij hier schrijft, Dennis:
Als hij verder niet wil ingaan waarom hij Adams minderwaardig vindt zou het zo kunnen zijn dat hij wanneer hij dit wel doet bepaalde mensen voor de schenen schopt en ontaard in een moddergevecht waar niemand iets aan heeft.

is weliswaar iets waarmee ik het niet eens ben, maar níet de kern van de zaak. Die is het zich schijnbaar ver boven ons verheven voelen van Erik Veldkamp. Ik lees ook uit zijn recente posts nergens iets waaruit blijkt dat hij zich níet verheven voelt. Wellicht komt dat nog.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 14:47 

Ruli.

Misschien hebben ze die cursus inmiddels gehad.... :wink:
(bij mij was die ervaring een paar jaar geleden op een aantal keren)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 15:16 

Roel schreef:
Roel schreef:
Erik Veldkamp schreef:
Over Adams trompetten ben ik wel bevooroordeeld omdat ze niet voldoen aan mijn kwaliteitseisen.

Je bedoelt hier waarschijnlijk, dat jijzelf vindt dat Van Laar trompetten kwalitatief beter zijn dan Adams trompetten. Maar, dat staat er dus niet! Je impliceert dat het algemeen bekend is dat Van Laar een betere kwaliteit levert, en dat het Adams-niveau voor jou niet goed genoeg is. Met andere woorden: volgens jou neem ik gewoon genoegen met mindere kwaliteit.
Citaat:
Iedereen werkt er hard aan om een zo hoog mogelijk nivo te behalen. Dat wil echter nog niet zeggen dat je dat bereikt hebt. Ik probeer op het nivo van trompettisten zoals Chuck Findley en Jerry Hey te komen, maar weet dat ik daar nog ver vanaf ben. Ik raak dan ook zeker niet gekwetst als men mij dan daar mee confronteert. Kwestie van zelfreflectie en het houdt je scherp.

Hiermee zeg je dus eigenlijk dat jij je verhoudt tot Jerry Hey als Adams tot Van Laar. Jerry Hey en Van Laar zijn het hoogste niveau, jij en Adams mikken daarop, hopen het ooit te bereiken maar zijn er nog lang niet. Wát een arrogantie en vooringenomenheid. Het spijt me, maar ik zal een dergelijke formulering nooit accepteren en er ten alle tijden hard tegen ageren.

Ik heb het nu niet eens over zijn weigering zijn argumenten toe te lichten, hoewel ik het met Marnix eens ben dat ook dat geen frisse zaak is.
Bovenstaande twee uitspraken van Erik illustreren vrij aardig wat mijn probleem is. Hij formuleert zijn mening op een dusdanige manier dat hij hij eigenlijk zegt dat hij de enige is die dit goed ziet, goed kan beoordelen en genoeg autoriteit heeft om hier een uitspraak over te kunnen doen. Zoals ik al vaker zei: vanuit het standpunt van een soort forum-god. Dát trek ik niet, en niet dat hij er een andere mening op na houdt dan ik!

Dus wat jij hier schrijft, Dennis:

is weliswaar iets waarmee ik het niet eens ben, maar níet de kern van de zaak. Die is het zich schijnbaar ver boven ons verheven voelen van Erik Veldkamp. Ik lees ook uit zijn recente posts nergens iets waaruit blijkt dat hij zich níet verheven voelt. Wellicht komt dat nog.

Ik ben het hier wel mee eens.
Maar goed... ik ben er ook al eens niet zonder reden een jaartje of 2 tussenuit geweest hier...

Kom op boys... Laten we er over ophouden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 15:32 

Ik heb inmiddels van een wijs forumlid een goede tip gehad. Ik kan mensen niet veranderen, en zal er in het vervolg omheen lezen als er dingen gebeuren die naar mijn normen en waarden niet door de beugel kunnen.

Althans: dat ga ik proberen!

Zowel over de aversie van Adams richting Hub van Laar, als de aversie van Hub van Laar richting Adams, alsmede het uiten hiervan tegen nietsvermoedende en goedbedoelende klanten heb ik in het verleden horrorverhalen gehoord. Persoonlijk heb ik er nooit iets van ondervonden, en als er al echte rancune over en weer is geweest, dan is dat niet meer actueel.

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 17:28 

Ben blij dat ik weer trombone speel zeg! Tjonge wat een oeverloze discusies.....

Ik kocht bij Adams een nieuwe trombone én n nieuwe schilke C-trompet.
Beide meegenomen en pas later betaald. Dat kan gewoon.

Mijn huidige trombone kocht ik elders. Een week, zonder vooraf te betalen, geprobeerd. Pas betaald toen bekend was dat ik m nam.

Dat is normaal. Vertrouwen noemen ze dat.

Bij vd glas gaat dat niet zo. Had ooit een zware en een lichte schuif nodig. Wist nog niet wat ik wilde.
Eerst twee schuiven betalen zeiden ze bij vd Glas.
Schuiven zijn nooit besteld en dáárom kocht ik daar nooit een instrument.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2013 17:35 

Roel schreef:
Ik heb inmiddels van een wijs forumlid een goede tip gehad. Ik kan mensen niet veranderen, en zal er in het vervolg omheen lezen als er dingen gebeuren die naar mijn normen en waarden niet door de beugel kunnen.

Althans: dat ga ik proberen!

Nu niet verslappen Roel! Jij bent gezegend met een gezond verstand, een goede schrijfstijl + kan jij goed beargumenteren. Dat je je af en toe een beetje laat meeslepen door je emoties is helemaal niet erg.
Dat je een ouwe hond geen nieuwe kunstjes kan leren is reeds lang bekend maar onrecht aankaarten moet blijven gebeuren. Juist op een forum als dit.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 366 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 46  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur