Helemaal eens, Marnix, ik ken trompettisten, op het forum maar ook in mijn omgeving, die zich er toch wel aan storen dat indien ze een goeie 3 mille hebben uitgegeven voor een bepaald type Van Laar, na een half jaartje moeten lezen dat er weer een betere versie op de markt is gebracht, die nog beter slot, of een nog beter rendement heeft etc etc. " had ik nou maar nog een half jaartje gewacht" hoor je dan.
Ik ga al aardig aantal jaartjes mee en heb al heeeel veel toeters in mijn handen gehad. Ik ben uiteindelijk op een Eclipse MR uitgekomen. Hij geeft mij, op mijn niveau, het meeste rendement die ik op de diverse aspecten verwacht.
De Adam's heb ik nog niet kunnen proberen,dat hoop ik volgende week eens met veel plezier te kunnen doen.
Ik heb Schilke gespeeld, Bach, Yammie, Taylor, Feniks enz enz. Echter geen Van Laar. Maar ben uiteraard wel in Margraten geweest en heb verschillende types kunnen vergelijken met mijn, toen nog, Feniks. Het zij nogmaals gezegd, er waren er bij waar ik ontzettend blij zou zijn geweest als ik geen Feniks had gehad, maar bij mij ( nadruk maar weer op mij) de Feniks niet konden verslaan.
Zo ook niet de van Laar's waar een aantal collega's van me op speelt.
Uiteindelijk is dat met de Eclipse wel gelukt. Voor
mij de beste trompet die
ik tot nu toe in mijn handen heb gehad.
Heeft natuurlijk alles met mij zelf te maken, mijn
embouchure/lipspanning/ademsteun in combinatie met de eigenschappen zoals o.a. de weerstand van de Eclipse,dat werkt blijkbaar het best. En naar mijn
oordeel geldt dit voot iedereen, dus ook voor Erik: er bestaat geen beste
trompet, er bestaat een ideaal koppel /combinatie blazer/instrument. Het merk dat de ideale combinatie met de blazer vormt is voor iedereen anders.
Schieten maar, ik heb eem kogelvij vest aan.