Theo van Kampen schreef:
Graag een link want ik weet niet beter dat de trompetten uit de zgn 'mindere periode' van Getzen minder werden ge- en bevonden werden omdat ze anders speelden dat de trompetten uit de Severinsen periode en niet omdat ze technisch minder waren.
Mijn gewezen Eterna 900 uit de jaren 80 had precies dezelfde ventielen als mijn huidige Eterna 700S en die zijn steengoed.
Ik heb me gisteren rot gezocht naar dat stukje van Brett, want ik had het erbij willen plaatsen. Kan het echter niet vinden. Heb het een half jaar geleden gelezen en een week of twee geleden weer toen ik op zoek was naar info over een trompet. Zo gauw ik het vind, plaats ik het.
Heb nog nooit een Getzen in mijn handen gehad, dus ik oordeel niet. Ik zeg alleen maar wat ik las. Wat jij schrijft over die veranderingen heb ik ook gelezen. Als ik me niet vergis hebben ze het weer terug veranderd.
Hoe dan ook vind ik de aankoop voor die prijs meer dan goed. Zo een Jupiter pocket alleen al wordt op de marktplaats al voor minimaal € 150 verkocht. De deuken en de slechte lak zijn niet echt een probleem.