Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 02 apr 2013 21:20 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
marnix schreef: Als je goed bezig bent, of goed les hebt, kun je op een oiram ook gewoon goed doorgaan. En ook op een 72 van Bach, for that matter. Oh, is dà t 't.
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
joostv
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 02 apr 2013 21:23 |
|
Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34 Berichten: 607 Woonplaats: Roosendaal
|
Theo van Kampen schreef: marnix schreef: Als je goed bezig bent, of goed les hebt, kun je op een oiram ook gewoon goed doorgaan. En ook op een 72 van Bach, for that matter. Oh, is dà t 't. LOL 
_________________ Trompet: Oiram light www.joostverbraak.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 02 apr 2013 21:50 |
|
 |
| Moderator |
|
Theo van Kampen schreef: marnix schreef: Als je goed bezig bent, of goed les hebt, kun je op een oiram ook gewoon goed doorgaan. En ook op een 72 van Bach, for that matter. Oh, is dà t 't. Nee, het gaat om bier drinken... 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
joostv
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 02 apr 2013 22:18 |
|
Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34 Berichten: 607 Woonplaats: Roosendaal
|
marnix schreef: Theo van Kampen schreef: marnix schreef: Als je goed bezig bent, of goed les hebt, kun je op een oiram ook gewoon goed doorgaan. En ook op een 72 van Bach, for that matter. Oh, is dà t 't. Nee, het gaat om bier drinken...  Veel toch? (mag ik wel hopen!) 
_________________ Trompet: Oiram light www.joostverbraak.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 02 apr 2013 22:47 |
|
 |
| Moderator |
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Karel
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 03 apr 2013 10:11 |
|
Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18 Berichten: 1160 Woonplaats: De Zeeuwse kust
|
|
Feit is dat voor de gemiddelde trompettist een trompet met ML boring en medium-grote beker het beste is. Dus een 72 beker is voor de gemiddelde amateur een maatje te groot om goed op te kunnen spelen (uitzonderingen daargelaten). Om op een instrument met minder weerstand goed te kunnen spelen moet de embouchure en ademsteun goed ontwikkeld zijn.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 03 apr 2013 10:24 |
|
|
Karel schreef: Om op een instrument met minder weerstand goed te kunnen spelen moet de embouchure en ademsteun goed ontwikkeld zijn. Dan kun je niet algemeen zo stellen. Dat heeft met zoveel factoren te maken, niet alleen met die 2.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Roel
|
Berichttitel: Re: Adams vs Hub van Laar Geplaatst: 03 apr 2013 11:20 |
|
|
|
Helemaal mee eens.
De gemiddelde amateur bestaat natuurlijk ook helemaal niet, iedereen heeft een andere lichaamsbouw, een ander klankideaal en ervaart speelgevoel anders; daarom is het maar goed dat er niet alleen ML trompetten met een gemiddelde beker bestaan. Wat voor de een als middle of the road aanvoelt, klinkt en functioneert, kan voor een ander te groot, en voor een derde juist te klein zijn.
Ik voel me op een relatief kleine trompet juist niet bekwaam genoeg om het instrument te kunnen controleren: ik ervaar de toegenomen weerstand als een belemmering, en functioneer juist op een L beter, en juist als ik mijn dag niet heb is dat effect het grootst. Bovendien heb ik verre van een goed ontwikkeld embouchure.
_________________ http://www.blazerspartijen.nlhttp://www.presidentsofantarctica.comhttp://www.aachen-bigband.deAdams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2
|
|
| Omhoog |
|
 |