Theo van Kampen schreef:
Steradent is een kunstgebittenreiniger in een bruistabletvorm die in water opgelost een alkalische oplossing maakt. Net als soda en ook allesreiniger en dreft. Alkalische oplossingen lossen vet op, maar geen kalk, daar heb je een zuur voor nodig. Voor gewoon (en dus regelmatig!) onderhoud volstaat lauwwarm water met een theelepel dreft, want het aardige van zeep is dat het vuil zwevend houd, met andere woorden, het losgeweekte vuil niet ergens anders in de toeter laat neerslaan, maar in de vloeistof 'opbergt'. Ruim naspoelen met lauw water voert vervolgens het vuil af richting gootsteen. Ik heb altjid mijn toeters volgens bovenstaand procede schoongemaakt en nooit problemen gehad met vastlopende ventielen. Wel moet ik er bij zeggen dat mijn Vincent Bach na een beurt bij Jac Schaap (dus in mierezuurbad) inwendig weer als NIEUW was, ik was diep onder de indruk van het resultaat. Mierezuur en een zuur wat daar op lijkt zoals azijnzuur tast messing en soldeertin NIET aan, en zeker zilver niet, da's nl. een edelmetaal. Einde an deze lezing.
Verrek, ik dacht toch echt........laat maar..........
Heb ik ook weer eens ongelijk, maar toch, voor mij niets dan water.......