trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe hoog kunnen jullie spelen en hoe lang spelen jullie al?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 17:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2004 12:30 

Dat arrangement van Riverdance heb ik ook gespeeld (Gert Buitenhuis toch?) :?: Maar die Gtjes kreeg ik er ook niet uit, hoor! Ik speel nu ongeveer 20 jaar en ben na een dipje van een paar jaar weer begonnen met meer studeren en zo.
Ik ben het helemaal met Jeroen Jongeling eens. Als je die hoge nootjes wilt kunnen spelen (bruikbaar) moet je zorgen dat je minsten 1 1/2 a 2 tonen hoger haalt!

Ik speel zelf maar gewoon in de plaatselijke harmonie, maar D3 is ook daar zeker geen uitzondering meer. :twisted:
Johan de Meij en zeker ook die Japanners van De Haske schrijven ze tegenwoordig heel regelmatig. Als je dit lekker wilt spelen, en niet er bovenuitknallen, een harmonie is geen bigband, moet je eigenlijk zorgen dat je F3 kunt spelen! :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2004 16:30 

Mijn hoogste noot is een d4, maar heel kort.
Ik kan met redelijke zekerheid tot de a3 zuiver spelen en ook inzetten.
Als lead trompettist in een bigband heb je dit wel echt nodig. Regelmatig
gaat het tot de g3 of a3.

Ik speel nu ongeveer 13 jaar. De hoogtes haalde ik al redelijk snel, zelfs met
slotjesbeugel. Maar om het zeker te krijgen en jezelf niet zwart voor je ogen
te blazen duurt heel wat langer.

Ik ben van mening dat het wel of niet hoog kunnen spelen niets zegt over
de kwaliteit van de muzikant. Het is leuk om als trompettist een beetje hoog
te kunnen spelen, maar in mijn ogen ben je er niet beter of slechter door,
dat bewijs je door muzikaliteit. En zoals al eerder gezegd, je hebt het vaak niet
eens echt "nodig".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2004 21:20 

Ik heb zelf ooit die d4 wel gehaald, maar toen was ik echt ontzettend dronken, dus het kan net zo goed een C of een Cis geweest zijn! :wink: :D :P

Ik vind dit onderwerp wel grappig, eigenlijk. Ik ken diverse trombonisten en Bassisten en die maken er juist een sport van om zo LAAG mogelijk te spelen! 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2004 07:16 

nou ik speel al een kleine 20 jaar en speel nu tot E3 :o .
Maar volgens mij doet de hoogte er niet toe. :?: Wat zou je dan een goede trompetist maken? als je lekker hoog kan spelen? Als je goede techniek in huis hebt? Ik denk zelf het laatste. Dat lijkt me een belangrijk gegeven voor een goede Muziekant. :wink:

Groeten Menno

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2004 09:55 

Dehaanmuziek schreef:
Ik vind dit onderwerp wel grappig, eigenlijk. Ik ken diverse trombonisten en Bassisten en die maken er juist een sport van om zo LAAG mogelijk te spelen! 8)

Ja, dat hoor je eigenlijk nooit van trompettisten....... 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 feb 2004 22:39 

Ik heb vandaag een G3 gehaald die nog redelijk klonk ook.

ik heb een methode gebruikt dat ik op een site gevonden heb: http://www.tsmp.org/band/wurtz/MauriceAndreExercise.pdf

na een week kan ik al een terts hoger spelen en de andere hogere noten komen er veel beter uit met een goede klank

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2004 18:16 

Ik speel nu zo'n 3 jaar. En na een jaar tegen de C3 te hebben aangehikt lukt het me steeds zuiverder. Irritante is dat je jezelf zo rustig moet houden als je de hoge noten wilt halen. Maar zelf speel ik in een skaband en vind ik de deuntjes verzinnen die in je kop blijven hangen nog het leukste om te doen en dan komen die noten echt niet boven de C3. Ja misschien sporadisch D3 ofzo. En waat je nog wat het irritantste is? Dat je hoort van je leraar dat ik principe al zo die D3 en E3 kan halen maar dat ik wat rustiger in mijn hoofd moet worden. AARRRRGGGHHH!!!!!!!!!!!

Maar ik wil uiteindelijk wel lekker die hoge noten kunnen tetteren en me een beetje uitsloven op het podium ;). Maar na 3 jaar de C3 spelen is toch zo slecht nog niet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2004 21:29 

Lijkt me niet verkeerd inderdaad, normaal op schema (wat hoogte betreft dan :) )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur