trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet tussen 2000 en 2800 euries
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 14:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 feb 2004 16:47 

Ja klopt dat bedoel ik , "concept TT" is een type trompet van Selmer speciaal voor jazz meen ik , althans dat is wat in de catalogus staat van muzik produktiv

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2004 18:18 

Ik heb vandaag nog een paar dure toeters geprobeert waaronder een VAN LAAR een XENO en een STRADIVARIUS en dat was een leuk koppeltje zo , maar ik hou het bij m,n STRAUB al moet ik zeggen dat alle toeters die ik heb geprobeerd zeker good zijn dus dit is geen negatief bericht 8O maar voor MIJ komt de STRAUB het beste uit de bus .

Ik heb ook nog op een paar mooie BUGELS geblazen en dat wordt m,n eerst volgende aankoop , als jullie nog adviezen hebben.........laat maar horen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2004 20:23 
Moderator

Naar smaak gerangschikt
oude couesnons
kanstul
van Laar
Besson/Kanstul
B&S elaboration
Yamaha

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2004 07:44 

Dat zijn Bugels neem ik aan he Marnix ?? Ik heb ook op zo,n KANSTUL gespeeld en daar kwam een erg mooi geluidje uit , nou es kijken of die er ook nog 2e hands zijn te vinden voor een aardig prijsje :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2004 10:11 

[quote="Hans
Niet zozeer de klank, dat is een kwestie van persoonlijke smaak, hoewel dat in rechtstreekse vergelijkingen met andere instrumenten niet persé in het voordeel van een VB zal uitvallen. Het heeft wèl te maken met de intonatie. Binnen de balk zijn de verschillen tussen de diverse merken helemaal niet zo groot. Juist in de laagte en in de hoogte komen de verschillen goed naar voren. Een instrument wat goed intoneert, dwz recht in de kern zit, zal veel meer overtonen produceren. En daar zit nou net de bottleneck. Een VB is, zeker in de hoogte, vaak aan de lage kant. Op dat vlak verliest hij dus terrein aan andere instrumenten. Geldt overigens niet alleen voor VB, maar ook voor de andere merken van de UMI (concern waartoe niet alleen VB maar ook Conn, King en Benge behoren). Persoonlijk zou ik dan ook eerder voor een Xeno of een Challenger II (de kopieën) kiezen dan voor het origineel.[/quote]

Ja alleen zijn de kopieën tegenwoordig beter dan het origineel..... :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2004 10:17 

trompetlover schreef:
Grappig Peter,

ik heb op diezelfde VB van die beroepstrompettist een aantal malen een soloconcert gegeven...één van de fijnste bes trompetten waar ik ooit op gespeeld heb,en heb zon beetje alle bes trompetten geprobeerd...een simpele model 37 llight model. En splinter nieuw. Speelt makkelijker dan welke bes trompet ook..zeer bewegelijk en stemt als geen ander. Ok kost dan misschien iets meer...
Aan de lage kant in de hoogte??? Kom eens langs met een stemapparaat want die opmerking is niet juist Hans. Spreek je nu over VB in het algemeen? elk model te laag in de hoogte? Het lijkt me een slechte zaak elk model VB over één kam scheren want deze uitspraak is niet berust op de werkelijkheid!! Gelooft U mij.
Ook ben ik niet met U eens (sorry ik mag er anders over denken he?) dat de intonatie wordt bepaald door de legering...wel door het conisch verloop van de beker en mondpijpen en dus de mondstuk combinatie. Ik merk in ieder geval geen intonatie verschil tussen een oude VB en een nieuwe (misschien mijn tekortkoming dan..)
En als er volgens de kenners zoveel onderlinge verschillen zitten in VB modellen loont het zich zeker de moeite er toch een mooie uit al die slechte exemplaren te zoeken misschien.

Is U bekend dat de intonatie van een instrument erg afhankelijk is van een simpel mondstuk? met bv een grotere of kleinere backbore is de intonatie erg te beïnvloeden......
de combinatie instrument en mondstuk is vaak van ongelooflijk groot belang en daar praat niemand over hier.,en als noten vast in de kern zitten hoeft ook geen voordeel te zijn zoals U laat blijken...maakt het instrument vaak minder beweeglijk en minder makkelijk de intonatie te sturen!
U ziet elk voordeel heeft zijn nadeel....

Ja en zo vindt iedereen het zijne van die trompetten. Leuk maar het feit blijft dat niet alles waar is wat je zegt. Er zijn inderdaad erg goede bestrompetten. Maar er zijn er ook een groot aantal die je beter bij het grof huisvuil kunt zetten.

En ook ik ben van mening dat de eindcontrole van bach op essentiele punten ver achter (of ingebreke) blijft. En daarom zitten er ook een groot aantal slechtere instrumenten tussen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2004 10:55 
Moderator

maar dat wisten we al........ :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2004 15:29 

marnix schreef:
maar dat wisten we al........ :wink:

ja en :twisted: ?

Iedereen zit hier toch voor zijn eigen hachje over zijn favoriete instrument te zeiken....

Laat ik het topic een keer samenvatten:
- Over smaak valt niet te twisten
- er bestaat geen universeel instrument
- Ieder merk heeft sterke en negatieve punten, het ene meer dan het ander
- Straub is prima, vincent bach ook yamaha is ook.

DUS: Stop met dit topic want er is geen eer meer aan te behalen en als je dat toch wil start je maar een topic met: Ik heb altijd gelijk en weet altijd meer over trompetmerken dan iemand anders

Niet dat ik er verstand van heb, maar goed.... er zijn hier mensen die menen dat....... (enfin dat mag iedereen voor zich uitmaken)

Veel plezier met het afzeiken van andermans merk! :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 240 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur