trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Asymmetric mouthpieces doorbraak of ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2004 15:57 

Heb de 'Lead 342' van Lynch uitgeprobeerd.

Het is natuurlijk voor een ieder persoonlijk maar ik kon er niet mee uit de voeten. De onderlip wordt helemaal platgedrukt en heeft daardoor geen flexibiliteit meer. De klank is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Ze zijn daarnaast ook nog eens lelijk afgewerkt.

Je kan natuurlijk van alles op papier zetten, maar het komt er op neer dat het gewoon niet werkt. Een gewone ronde met een kleinere diameter werkt beter.

Nu is het alleen te hopen dat Rensink ze niet ontdekt, anders krijgt iedereen een asymmetric Lynch aangesmeerd nadat de longinhoud is opgemeten :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2004 16:37 

Oh oh, Nadat ik via Ebay.DE zag dat er niet 50, maar wel 274 Euries geboden werden op dat mondstuk (HANDEL!!!!!!), ben ik dus via dit forum achter het Adres van Lynch gekomen (zie eerdere berichten).... hiervoor nog mijn dank.

Ik heb met verschillende mensen kontakt opgenomen en hen aangeboden het mondstuk goedkoper aan te kunnen bieden :P .

Nu heb ik dus in November vorig jaar 5 mondstukken bij hem bestelt en tot vandaag nog niet gekregen, Dus ff bestellen in Amerika neemt heel wat tijd in beslag, John is een aardige kerel, heb hem een paar keer gesproken nu, maar zijn mondstuk..... daar wacht ik nog steeds op. :cry: Wel moeten ze nu binnen enkele dagen binnen zijn, vier moet ik er verder sturen en 1 blijft er over voor mij. Ik zal eens zeggen wat ik er van vind als ik hem getest heb.

Groeten Rob

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2004 20:40 

Ik heb hem zo een vier jaar geleden gekocht en na een weekje proberen in de kast gegooid(t).

Na een jaar in een rustige periode weer eens gaan proberen en sinsdien speel ik er vast op.Het bereik is exact hetzelfde als met de het normale (3c) mondstuk waar ik altijd op speelde, maar het spreekt behoorlijk makelijk aan rond de hoge c en blijft dat ook na het derde uurtje spelen nog doen.In de balk spelen is ook geen enkel probleem, alleen beneden de lage c worden de noten wat aan de hoge kant.

Ik gebruik hem in combinatie met een holton st105 en daardoor "penetreert" de toon behoorlijk.Het lijkt me niet het meest optimale monstuk voor harmonie of fanfare.

ik moet hierbij wel opmerken dat ik op het mondstuk al twee jaar elke dag speel , en het behoorlijk wennen was.

Laatst bijgewerkt door Marcel op 11 maart 2004 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2004 21:24 

Sorry hoor, ik wil niet flauw doen, maar dit wordt echt te gortig...
Het is "gegooid" en "penetreert"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2004 21:46 

.....

Laatst bijgewerkt door Marcel op 17 maart 2004 01:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 maart 2004 11:47 
Moderator

de ervaring die Hans hier omschrijft, had ik al van te voren verzonnen, dus ben ik er nooit aan begonnen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 maart 2004 13:25 

gelukkig was 'ie ook niet van mij :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur