trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Scheren
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 maart 2004 19:56 

Ik gebruik helemaal geen scheerschuim of gel achtige substantie want alles iririteert mij op de huid met dat soort spul .
En dat wat the Joker zegt klopt ook wel want na het douchen is je huid zachter en de wortel van je haartjes is ook soepeler dat komt door het weken van het warme water en zo scheert het ook makkelijker .
Eigenlijk zijn er heel veel manieren om je te scheren , en wat voor de een werkt is weer helemaal taboe voor de andere 8) :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2004 11:34 

Hoi,

Ja, scheren en trompet spelen. Daar heb ik ook wat tijd aan verspild. Uiteraard geldt ook hier dat wat voor de een wel werkt voor de ander juist een hel is. Maar toch ook mijn bijdrage en misschien wat meer respect voor de schnabbelaar die niet per se als een ongeschoren baardaap erbij hoeft te lopen.

Na een zoektocht langs een aantal scheermesmerken en gels en zelfs droogscheren (philishave, als je echt je embouchure wilt verzieken scheer philishave, djeezz, kostte me echt dagen om mijn bek weer een beetje op orde te krijgen, gevolg: ik liet maar een baard staan...), kwam ik uit bij Gillette Mach 3. Maak jullie niet druk, ik heb geen contract bij die firma. Maar dit scheert toch wel erg lekker. Als je vaak een nieuw mesje gebruikt (twee a drie keer en huppakee een nieuwe) dan kun je vrijwel in één haal je baard kwijt zijn. Sowieso misschien ook wel een tip: niet te zuinig met de mesjes, ze zijn sneller bot dan je denkt. Na het douchen scheren werkt ook erg goed in combi met een scherp mesje.. Dan snel wat aftershave erop, en afwerken met spul van het Kriudvat, ik geloof Vitamine E creme voor na het scheren. Dit werkt voor mij goed. Nou scheer ik me nog steeds liever de avond voor een concert dan op de dag zelf, maar het is al veel beter dan al mijn andere experimenten. Gewoon het contact scheermes/huid zo kort mogelijk houden en niet je hele huid eraf willen schrapen. Au...

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2004 13:33 

Da's wel een tip voor de rijkeren onder ons. Twee à drie keer met één mesje scheren? Ik doe zeker twee à drie weken met een mesje, als niet langer... Mach III scheert inderdaad erg lekker, maar is ook errug duur! Een paar weken gaat bij mij prima; dan koop ik van dat geld dat ik bespaar liever andere dingen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2004 15:19 
Moderator

Ik blijf bij mijn eigen oplossing, gewoon de dag erna, of ervoor te scheren, daarmee omzeil je alle problemen.

(En niet om ijdel te zijn, maar toch: een baard van een paar dagen staat eigenlijk wel goed bij mij 8) )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2004 15:20 

Heheheheh :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2004 23:26 

Maarten Trompet schreef:
Da's wel een tip voor de rijkeren onder ons. Twee à drie keer met één mesje scheren? Ik doe zeker twee à drie weken met een mesje, als niet langer... Mach III scheert inderdaad erg lekker, maar is ook errug duur! Een paar weken gaat bij mij prima; dan koop ik van dat geld dat ik bespaar liever andere dingen.

Ja, het is maar wat je wilt, beste Maarten. Kijk, doordat ik wat investeer in mesjes, heb ik een ontzettend goed uiterlijk en een geweldige controle over mijn embouchure. Dit levert me zoveel werk op dat ik me wat kan permitteren. Maar als je erbij wil blijven lopen als een toch wel slecht geschoren snabbelaar, die vanwege huidproblemen en trekkende hoofdhuid zijn bek niet op elkaar kan houden op een gig, moet je het natuurlijk zelf weten :lol:

Maar even serieus: ik doe ook ongeveer een maand met een mesje, maar ik scherr me maar drie keer per maand, haha, dus zo rijk ben ik niet voor de duidelijkheid. Zij er erg rijke trompettisten?

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2004 08:16 

Citaat:
Zij er erg rijke trompettisten?

Er kómen denk ik nog een aantal rijke trompettisten.

Waarschijnlijk zijn dat de mensen die verstand van scheren en verstand van BE hebben. :wink:
Bert, nog steeds bedankt voor je tips!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2004 16:55 
Moderator

HJ schreef:

Ja, het is maar wat je wilt, beste Maarten. Kijk, doordat ik wat investeer in mesjes, heb ik een ontzettend goed uiterlijk en een geweldige controle over mijn embouchure. Dit levert me zoveel werk op dat ik me wat kan permitteren. Maar als je erbij wil blijven lopen als een toch wel slecht geschoren snabbelaar, die vanwege huidproblemen en trekkende hoofdhuid zijn bek niet op elkaar kan houden op een gig, moet je het natuurlijk zelf weten :lol:

Bert

Dit geeft wel een goed beeld van wat jij over je collega's denkt die om een zeer legitieme reden een andere keuze maken dan jij, en zegt dus meer over jou dan over die 'ongeschoren snabbelaars'

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur