trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dempers - Wat gebruiken jullie zoal??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 00:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2002 23:14 

Had Dennis Wick, en heb die vervangen door Jo-Rall. Vind de strait zeer schel en de cup vind ik daarnaast wel mooi klinken. Maar ja....een collega van me is er bijvoorbeeld van beide weer helemaal gek. Heeft zich ook nog de Bubble gehaald van Jo-Rall

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2002 10:46 

ja ik heb ook denis wick en jo-ral maar vindt de de denis wick toch nog iets mooier van klank maar ook de jo-ral is een "mooi" dempertje om te horen <br>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2002 18:06 

Osmun.com verkoopt sinds kort de Montreal Red Mute. <p>Ik weet dat deze dempers gebouwd worden door Paul Merkelo, principal van de Montreal Symphony Orchestra. En dat ze ideaal schijnen te zijn voor echt zachte passages, zoals Fetes van Debussy.<p>Ik zou mijn dempercollectie dus best willen uitbreiden met zo'n Montreal, maar door de verzendkosten en de dure dollar, wordt dit een duur grapje. <p>Ik zou dan ook graag weten of iemand hier in Nederland enige ervaring heeft met deze dempers?<p>Emile<p>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2002 19:30 

Voor die zachte passages vind ik het nog steeds erg prettig om de zwarte bach straight te pakken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 maart 2002 11:40 

Ik heb een DW (Dennis Wick) harmon (zeer matig, beneden de "lage C" spreekt 'ie zonder pijpje nauwelijks aan, en je moet enorm veel gas geven voor 'ie een beetje gaat zinderen), een DW straight (redelijk), een DW cup (redelijk) en een Stone line cup (prachtig, veel softer dan de DW) <br>Als vervanging voor de harmon staat een Joral op mijn lijstje: Ik zag eens een geheel (rood)koperen exemplaar: alleen om te zien al prachtig. (blies ook goed, maar niet zo veel volume) Ik heb wel eens een Joral straight geprobeerd, en die vond ik veel mooier klinken dan de DW. Het voelde ook veel opener. <br>Mijn plunjer is een standaard "Blokker model" gootsteen ontstopper, met een gat in het midden om hem wat minder dicht te laten slaan.<p>Ik heb ook wel eens gezien dat cup mutes van binnen beplakt werden met vilt, of zelfs met schuimplastic. Ik kan natuurlijk zelf eens wat experimenteren, maar zijn er mensen die dat al eens gedaan hebben?<p><br>Edited by: Rik Baars<p>Edited by: Rik Baars

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 maart 2002 13:36 

Hallo,<p>Ik heb DW straight (maar wil ik vervangen door Jo-Ral met koperen onderkant) en DW cup (bevalt goed), DW harmon (hier wil ik ook graag een Jo-Ral voor hebben, maar dan wel die rood-koperen, die vind ik wel heel mooi klinken).Verder gebruik ik als plunger gewoon een echte gootsteen-ontstopper, en dat bevalt ook goed, en heb laatst van iemand nog een velvet-mute gehad, weet alleen niet welk merk, hij is wit met zo'n rode rand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2002 14:40 

Ik gebruik enkel JO-RAL mutes: een 'straight' (met copper top), een 'Cup-mute' en een aluminium 'Bubble' voor het leuke werk ... Heb ook een 'plunger' en een 'bucket', maar die gebruik ik haast nooit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 10:47 

Ik heb een Denis Wich cup mute en als je de cup eraf trekt is het een straight mute! en die klink helmaal niet slecht. Ik heb ook een goudkleurige aluminium harmon mute van een onbekend merk en die is nogal vals. Verder een ontstopper van knaakland, maar die heb ik nog nooit gebruikt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur