marnix schreef:
onzin, niet overal spelen brassbands met een dergelijk overmatig vibrato ( denemarken )
zingen op je instrument hoeft niet alleen met vibrato, het kan ook met dinamische veranderingen, en klankbeeld aanpassingen
Onzin ?

Bedankt voor het compliment. Ik zei dat dit inherent is aan de 'stijl' van brassband muziek (die haar ontstaan vind in Engeland)... Het is natuurlijk elke band vrij om af te wijken...
Tuurlijk past vibrato niet overal

, en het wordt ook niet overal gebruikt. Kwestie van gewoon een keer een concert van een BB bij jou in de buurt bij te wonen
En 1 CD van 1 band uit Denemarken is representatief? (Welke CD trouwens, en welke werken stonden erop... Kwestie dat een CD met marsmuziek niet zal overpuilen van vibrato

)
En ik zeg NERGENS dat dit de ENIGE manier zou zijn om te 'zingen', ik zeg gewoon dat ook vibrato in bepaalde melodische fraseringen (en op lange noten) vaak een melodie een 'meerwaarde' kan geven.
Er is niets of niemand beweert dat dit de alleszaligmakende manier is om muziek te maken. Kwestie van te lezen wat er staat.