trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe hoog kunnen jullie spelen en hoe lang spelen jullie al?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 19:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2004 20:37 
Moderator

mi trompeta schreef:
Bespeur ik hier een lichte vorm van ironie cq. vriendelijke collegialiteit onder trompettisten?

jij hebt een goede neus mi trompeta :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2004 22:40 

uitstekende neus zou ik zo zeggen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 20:08 

Het valt mij op dat Erik zich hier nog niet echt in gemengd heeft!
We weten allemaal dat hij verschrikkelijk hoog kan spelen, dat kunnen we op o.a. zijn site ook horen! Maar toch ben ik benieuwd hoe hoog hij nou echt kan!
Wat is het hoogste wat je ooit gehaald hebt! En wat is de hoogste noot die je ooit live, tijdens een concert gespeeld hebt! Die b van Gonna fly now ken ik al!
(let op: KEN ik al! Niet: KAN ik al!!!) :lol: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 20:24 

Ik heb wel eens een d4 met het Metropool orkest opgenomen. Dat is de hoogste noot die ik altijd kan garanderen. Daarboven wordt het geluk.

Maar ik vind hoog spelen niet het meest interessante onderdeel van trompet spelen, het is erg vermoeiend en verlamt een beetje de rest van het spel. Ik studeer nu alleen maar klassiek staccato en tongslag (Moto Perpetuo oa). Dat is voor de meeste zowieso veel beter dan dat gekukel. Wat ik op de trumpetparty deed doe ik dan ook maar 1 a 2x per jaar. Het is meer een show off.

Maar af en toe wel leuk........ 8)

Ik heb nou 2 jaar voor Jelle Schouten ingevallen, die heeft daar meer plezier in omdat hij de makkelijkste chops van Nederland heeft (en ver daarbuiten). Maar hij was nu steeds verhindert dus hopelijk doet hij het volgend jaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 22:10 

Het is natuurlijk ook niet het meest interressante onderdeel van het trompetspelen! Na een tijdje wordt het zelfs vervelend om naar te luisteren! (Arturo met Irakere live, bijvoorbeeld) Maar het blijft natuurlijk wel geweldig om te doen! Zeker als je het echt goed kan!
Ik wilde ook zeker niet suggereren dat je niets anders kan! Zeker niet, maar het viel me gewoon op dat je je nog niet met dit topic had bemoeid! Terwijl je ze er toch altijd lekker op hebt zitten! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 22:23 

Dehaanmuziek schreef:
maar het viel me gewoon op dat je je nog niet met dit topic had bemoeid! Terwijl je ze er toch altijd lekker op hebt zitten! :lol:

Ik denk dat hij er gewoon niet zo mee bezig is; " ik kan lekker hoger dan jij" is natuurlijk ook erg kinderachtig. Eigenlijk vond ik dit topic van het begin af aan al een beetje vergezocht, vandaar mijn ironische 'tegen'-topic "hoe LAAG kunnen jullie,...." indertijd 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 22:27 

Het is voor mij geloof ik minder belangrijk dan voor veel anderen hier op het forum. Ik speel liever zo als Clifford dan als Maynard. Net zoals ik liever Chet Baker of Miles hoor dan het geraaskal van Arturo Sandoval.

Ik ben ook geen highblower, alleen dit bereik moet je wel hebben wil je in de top meedraaien. Als je goed een c4 kunt spelen (dus niet piepen) dan valt een g3 wel mee en zie je daar ook niet tegenop als je die 3 of 4x opnieuw moet spelen omdat een opname over moet wat nog wel eens voorkomt.

Maar ik vind af en toe een Maynard act wel grappig hoor, alleen de week daarvoor moet ik toch wel mijn embouchure goed aansterken, dus uithoudingsvermogen kweken.

Maar ik heb wat nieuwe opnames gekregen van Maynard in zijn jongere jaren, dat is echt belachelijk goed. Mooie solo's die gewoon tot f4 en hoger gaan ! Ik ga nog maar meer materiaal verzamelen van Maynard (heeft zo'n 200 cd's opgenomen...)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 22:31 

En toch is Cat Anderson jouw held! (terecht!) 8O

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur