trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vragen van een beginner...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2004 14:53 

Ja een Bachje (of Kanstul, naar ik heb gehoord) spelen volgens mij te zwaar, als je nog niks gewend bent op een trompet.
In zo'n toeter zit behoorlijk wat weerstand, je kunt beter beginnen op een goedkoop beginnersdingetje.

Profiel  

Berichttitel: Zwaar onzin.
BerichtGeplaatst: 09 apr 2004 16:45 

Beste Mi Trompeta, nou betrap ik je weer op het verkondigen van totale nonsense! Hoe kóm je erbij dat een Bachje (Bachje?, Vincent Bach Stradivarius bedoel je vast en zeker) zwaar speelt, zwaarder dan een Getzen Capri o.i.d.? Net als bij je gezwatel over Steyr bugels vraag ik me af of jij wel weet waar je het over hebt. Of heb je niks anders te doen dan achter je pc-tje te zitten klootviolen? Ik heb een tip voor je. Ga naar www.happytreefriends.com , dan heb je tenminste wat afleiding.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2004 17:17 

:wink: zo die heb je in de pocket

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2004 17:27 

Tjonge jonge, waar slaat dit nou weer op?
Ik heb zelf de ervaring dat mijn eigen Bach Strad. nou eenmaal zwaarder speelt dan de Courtois van de vereniging waarop ik ben begonnen. Dit is mijn EIGEN ervaring en het is dus totaal zinloos het af te kraken, omdat nou eenmaal waar is.
Ik heb helemaal geen vergelijking getrokken met een Getzen Capri, alleen omdat ik daar nog nooit op heb gespeeld...
Het Kanstul-verhaal baseer ik op verhalen van mijn trompetleraar die dat weer gehoord heeft van Auke vd Merk, toch geen onverdienstelijke trompettst.

Ik vind het nergens op slaan zo aangebrand te reageren op een post, terwijl ik alleen maar een (beginnende) medetrompettist probeer te helpen... :?

En dan nog, het "geklootviool" over Steyr bugels, dat slaat nergens op, daar heb je me eerder ook al eens over afgezeken en ik heb dat toen ter harte genomen en het berichtje gewist...zodat er (volgens jou dan) geen incorrecte informatie op dit forum staat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2004 19:17 

Ik denk dat het moeilijk is om te zeggen op welke trompet je MOET beginnen. De één heeft nu eenmaal andere ervaringen met een trompet dan een ander (zoals hierboven toch wel duidelijk is geworden). Het is dus gewoon een kwestie van een paar trompetten proberen en neem degene waar je je het lekkerst bij voelt en waarvan degene die je meeneemt ook zegt van: Daar kun je wel even mee vooruit. Als je over een paar jaar meer ervaring en gevoel hebt met het instrument kun je beter zelf oordelen over wat jij wel niet niet fijn vind 8)

Succes in ieder geval

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2004 22:05 

Ik hoor goeie dingen over de KING 601. En met mijn Holton T602 is ook niets mis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2004 18:45 

Ik heb laatst voor een leerling een prima gebruikte Yammie voor € 175 gekocht.
Hoeft dus niet zo duur te zijn, je moet wel even zoeken en liefst even (laten) proberen.
Tip van de dag: neem idd iemand mee die er verstand van heeft, of zoek een leraar en laat hem/haar een trompet voor je uitzoeken!
Veel plezier met het leukste instrument ter wereld 8) ; iig altijd goed voor een leuk gesprek (zie vorige pagina (<- stelletje kleuters)).

Laatst bijgewerkt door Maarten Trompet op 11 apr 2004 12:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur