trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha 6335
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 01:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2004 15:40 

gianni schreef:
leg maar eens een yamaha 6335 naast een bach: op een paar details zien ze er ook precies hetzelfde uit (gelet op bevestigingen ed)

alleen de prijs verschilt...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2004 15:56 

Hee, wordt de 6335HGS nog gemaakt eigenlijk? De heavy uitvoering bedoel ik (Mike Vax model?). Ik hoorde laatst dat alleen de 'gewone' 6335 nog verkocht wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2004 16:03 

frats schreef:
Hee, wordt de 6335HGS nog gemaakt eigenlijk? De heavy uitvoering bedoel ik (Mike Vax model?). Ik hoorde laatst dat alleen de 'gewone' 6335 nog verkocht wordt.

ik heb dus de 6335HGS maar is dat is zeker het mike vax model niet hoor !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2004 07:54 

ik heb dus de 6335HGS maar is dat is zeker het mike vax model niet hoor ![/quote]

Wat zijn de verschillen eigenlijk en worden die verschillende types nog gemaakt?

Profiel  

Berichttitel: japcrap
BerichtGeplaatst: 15 apr 2004 08:53 

Leuk, eindelijk iets over Yammie. Heb ik ook en vraagje: Mijn zeer oude foldertjes doorvorschend stuitte ik op een merkwaardigheidje. Bij alle trompetten bleken de braces, die (indien aanwezig) de boven en onderkant van de stembocht met elkaar verbinden, te ontbreken + dat ze ook een model voerden met een M boring en een L beker. Riekt naar de X serie van Schilke. Niet zo'n crazy gedachte want ook de mondstuknummering is die van Schilke. Waar wil ik heen? Hebben de Japanners een move gemaakt van louter Schilke-imi's (Bobby's Z) naar ook Bach-a-likes (Xeno)? Waarom zijn ze relatief zo goedkoop? De yen heeft tegenwoordig toch ook enige waarde? Dat de goedkoopte erafstraald dat ziet een leek, kijk maar eens naar de spuugklepjes, maar dat kan dat verschil toch niet verklaren? Hoe goed (duurzaam) zijn ze eigenlijk? Dat soort dingen houden mij zoal bezig.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: japcrap
BerichtGeplaatst: 15 apr 2004 09:18 

Theo van Kampen schreef:
Leuk, eindelijk iets over Yammie. Heb ik ook en vraagje: Mijn zeer oude foldertjes doorvorschend stuitte ik op een merkwaardigheidje. Bij alle trompetten bleken de braces, die (indien aanwezig) de boven en onderkant van de stembocht met elkaar verbinden, te ontbreken + dat ze ook een model voerden met een M boring en een L beker. Riekt naar de X serie van Schilke. Niet zo'n crazy gedachte want ook de mondstuknummering is die van Schilke. Waar wil ik heen? Hebben de Japanners een move gemaakt van louter Schilke-imi's (Bobby's Z) naar ook Bach-a-likes (Xeno)? Waarom zijn ze relatief zo goedkoop? De yen heeft tegenwoordig toch ook enige waarde? Dat de goedkoopte erafstraald dat ziet een leek, kijk maar eens naar de spuugklepjes, maar dat kan dat verschil toch niet verklaren? Hoe goed (duurzaam) zijn ze eigenlijk? Dat soort dingen houden mij zoal bezig.

Yamaha heeft, als goed japans bedrijf, eerst gecopieerd: De Schilke B en X lijn is duidelijk te herkennen. Schilke en Yamaha hebben in de jaren zeventig zeer intensief samengewerkt, wat aan de yamaha trompetten te zien was, maar aan de Schilkes niet. Na verloop van tijd werd het wel duidelijk dat Schilke ventielhuizen van yamaha gebruikte (zoveel leken ze op elkaar......) : Deze waren lange tijd van inferieure kwaliteit. het zgn "Yamalloy" probleem.

zie ook The Schilke Loyalist

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2004 10:14 

Yamaha heeft zich door de jaren heen sterk ontwikkeld tot het beste produkt nu, de Xeno. Op het moment hebben ze Bob Malone in de stal, die heeft bijvoorbeeld het Bobby Shew nog eens onder handen genomen. Ik geloof dat de Xeno ook mede door hem zo goed is geworden. Dat ze relatief goedkoop zijn heeft te maken met goedekopere arbied, betere efficientie en de markt willen veroveren. Ze moeten concureren tegen Conn-Selmer (die is weer van Steinway) en dat lukt hun aardig. De ventielen waren vroeger nog wel eens een probleem maar dat is nu niet meer het geval. Op de Yamahasite staat een leuke video met Jens Lindeman over het maken van de Yamahatrompet (je vind de link ook op mijn site onder interesting stuff).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2004 16:45 

mi trompeta schreef:
Hoe duur is een v. Laartje dan?

Onder de € 2000,-

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur