Geregistreerd: 28 apr 2004 14:05 Berichten: 3 Woonplaats: buiten een gat in Friesland (twijzelerheide)
Ik moet binnenkort een last post spelen, dat in het stuk nightfall in camp zit van D.A pope. Kunnen jullie misschien wat tips geven hoe ik dat het beste kan doen
Gebruikelijk is het om het Nederlandse "taptoe signaal" te spelen. Dit wordt vaak verward met het Angelsaksische Last Post.
Zo hoort het volgens het protocol.
Het Taptoe signaal is bedoelt als aankondiging van de 1 minuut stilte, en heeft een sterke traditie van ceremoniele waardigheid opgebouwd en is als het ware de natuurljke begeleider van herdenkingen en begrafenissen van militaire eer.
Geregistreerd: 28 apr 2004 14:05 Berichten: 3 Woonplaats: buiten een gat in Friesland (twijzelerheide)
thanks voor het snelle antwoord. Weten jullie ook of er ook ergens een forum is voor cornetten?? TZou wat handiger zijn. het gaat hier alleen maar over trompetten (vreemd voor trompet.nl
oh ja het stuk dat ik moet spelen is hetzelfde als deze:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen