trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Last Post
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2004 07:30 

Help, nou lees ik dat het spelen van de Lastpost verboden is bij dodenherdenking, moet ik nou vanavond na het spelen van de Lastpost direct maar de benen nemen? of heeft iemand voor mij even heel snel het bewuste taptoesignaal en kan mij dat even mailen of zo?????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2004 09:43 

Wat mij betreft speel je gewoon die Last Post!
Op de een of andere manier vind ik dat taptoesignaal veel te vrolijk klinken voor een dodenherdenking! Zelf speel ik ook altijd de Last Post!
En ik heb nog nooit hard weg hoeven rennen! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2004 09:53 

Moon schreef:
En ik ben geen "gast" en "zwam" niet. Je taalgebruik is ook een indicatie voor de manier waarop je met anderen omgaat... Weinig respect, schijnt me.

Volgens mij is het taalgebruik in Nederland, en dan vooral ook in Amsterdam en omgeving zowiezo al een stuk "harder" dan in Belgie! Dat heeft niets met respect te maken, niet bewust althans!) Ik begrijp best dat het respectloos overkomt, zeker op onze zuiderburen, maar daar moet je gewoon doorheen leren prikken!
Ik ken Marnix niet, maar als ik zo door dit hele forum heen lees weet ik zeker dat hij WEL veel respect heeft voor anderen! Ook voor Belgen, en ook voor cornettisten! :wink:

:wink: :wink: :wink: :wink: En een Belg op een Nederlands forum is volgens mij wel degelijk een "gast" :wink: :wink: :wink: :wink:

(En welkom, hoor!!!) :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2004 10:44 

Welkom,

dat is al voor een hele tijd geleden ;-)

heb ondertussen al contact gehad met marnix via PM ;-)

Hier in Belgie speelt men bij militaire herdenkingen vaak het volgende:

Bij de eucharistieviering wordt tijdens de consecratie bij het heffen van de kelk met wijn, 'Te Velde' gespeeld en bij de militaire monumenten 'The Last Post'...

Ben hier in de gemeente ook de trompettist van dienst :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2004 11:49 

Om het er maar weer even over te hebben: Ik hou ook er ook niet van om naar brassband muziek te luisteren, blegh :wink: .

Gek genoeg vind ik het wel harstikke leuk om af en toe eens in een brassband te spelen. Misschien door de uitdaging die de technisch veeleisende stukken je bieden. Heb zelf een cornet van 40 jaar oud (olds ambassador) die het nog steeds erg goed doet, waar ik dan best graag op speel. Nou moet ik wel zeggen dat dat dus geen "besson met een wick-ketel geluid" geeft. Het is wat Amerikaanser, maar dat vind ik persoonlijk ook een mooier cornet geluid.

Even wat anders: Nederlanders zijn inderdaad veeeeel directer dan Belgen. Dat is een groot cultuurverschil. Een Nederlander zegt veel eerder wat hij/zij denkt dan een Belg. Belgen draaien vaak heel lang om de brij heen. Dat zit nu eenmaal in de cultuur. Misschien een beetje lastig op een forum als dit, maar dat is nu eenmaal zo.

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2004 12:07 

marnix schreef:
Alleen al de gedachte dat vibrato enkel schudden is :roll: :roll: Oeh en dat zou ik niet weten, gast ik speel echt al wel een aantal jaartjes mee, hoe serieus wil je hier verder nog op ingaan, moet ik echt hier mijn scriptie methodiek gaan plaatsen, voor jou?? dacht het niet....

Heb jij je methodiek al af dan? Zal t es aan Frits vertellen :mrgreen: :mrgreen: O en Marnix: het is Symfonie en niet simfonie, dat lijkt me meer iets voor een mobiele telefoon! :wink:

Profiel  

Berichttitel: geil
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 11:14 

Zo te zien is de discussie weer aardig ingekakt en daarom bij deze een nieuwe impuls: Zijn we recentelijk nog op www.getzen.com geweest? Klik dan even 'field trumpet' aan en geniet! Dan nu de vragen: Wie verkoopt 'm en wat kosttie?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: geil
BerichtGeplaatst: 05 mei 2004 11:27 

Theo van Kampen schreef:
Zo te zien is de discussie weer aardig ingekakt en daarom bij deze een nieuwe impuls: Zijn we recentelijk nog op www.getzen.com geweest? Klik dan even 'field trumpet' aan en geniet! Dan nu de vragen: Wie verkoopt 'm en wat kosttie?

Wel typisch Amerikaans, om er zo'n patriotistisch verhaal bij op te hangen!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur