trompet.nl > forum > Toon onderwerp - D III - Gaat er iets boven de C III?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 14:56 

ik heb trouwens wel de bouw van een high blower ( ). misschien is het nog een idee, dat screamen ga ik ook steeds leuker vinden! maar toch wil ik klassiek studeren.<p>Edited by: Trumpetthomas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 15:07 

Wat is de bouw van een highblower??<br>Je bent pas 14, dus je lichaam verandert nog wel wat. Als je klassiek wilt studeren, moet je je niet teveel richten op screamen...een mooi groot bereik ( iets boven cIII ) is wel handig, maar dat highblowen gebruik je toch niet dus heeft het geen nut om daar serieus voor te studeren...tenzij je lead-trompettist wilt worden.<p>Edited by: A3aan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 16:47 

Maar dat is een harde wereld hoor, nog harder dan in de klassieke wereld. Doe dat niet trumpetthomas. <p>De bouw van een highblouwer, wat is dat dan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 17:30 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het natuurlijk wel leuk vind om af en toe lekker de hoogte in te gaan. Vooral bij musicalschnabbels is het handig als je dat een klein beetje kunt ( Al eens naar Elisabeth geluisterd? ) Maar vergeleken bij de echte lead-trompettisten, en ik denk bv. aan Jelle Schouten of Jan Oosthof, ben ik maar een "wannabe" die het leuk bedoelt, maar meer ook niet hoor..<p>Edited by: A3aan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 20:57 

Tuurlijk, het is zalig om daar even in de groep boven te gaan 'sceamen'. Doe ik altijd in de harmonie bij 'I Will Survive'. Enkel als de laatste maal de melodie aan bod komt. Gaat tot EIII maar dat lukt wel, je bent gedekt in de groep hé en dat is zo belangrijk. <p>Maar alleen is het een groter probleem. Ik doe mee aan een 'special act' op een concert van de Jeugd&Muziekband van Machelen met een bluespianist, saxofonist, gitarist en drums. We spelen onder andere Mercy, Mercy, Mercy, ooit gecoverd door Maynard Ferguson. (Moet je maar eens een mp3'tje van zoeken). Er komt tweemaal een CIII voor een tel of vier in voor en dan ben je totaal niet gedekt... Zal me wel weer zenuwachtig maken maar ik hoop dat ie er zal zal staan... Dat hoop ik voor mezelf... en mijn medemuzikanten... en natuurlijk het publiek, zie dat het nu eens een BesII is... amai zeg...<p>Moet je echt eens een mp3'tje van beluisteren!<p>K.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2002 16:01 

Ik zie dat er volgens deze discussie weinig boven de C3 geschreven wordt. Misschien ligt aan mij, maar ik speel in een fanfare (super-ere afdeling) en in de 'moderne'stukken (ik bedoel dan: van nog levende componisten) gaat het toch bijna altijd wel tot een e3. (en dan hebben we het nog niet eens over de piccolopartijen)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2002 17:22 

Noem 'ns wat! Want volgens mij overdrijf je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2002 18:37 

tja ik kan nog maar tot C3 met pijn en moeite maar het gaat al beter.. nog een jaartje of wat en dan moet het toch wel wat makkelijker gaan ;)<br>'trumpetthomas de bouw van een highblower'<br>ik denk dat ie een beetje 'gezet' is misschien? bouw van highblower = groot en dik<br>;)<br>is natuurlijk onzin... of nie?<p>:)--'''--<<br>

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur