...helaas ik kan je ook niet uitleggen hoe deze techniek werkt, maar heb wel een bandje waar de overleden amerikaanse trompettist Cat Anderson even al zijn kunnen over bijgeluiden demonstreert....van growlen tot hinniken cq briessen, de gehele Zoo haalt hij uit de kast.<p>Klinkt ontzettend cool.Heb overigens wel de indruk dat hij er ook een ontstopper bij gebruikt, zo èèntje als het water niet meer weg wil lopen uit de wasbak. (*_*)
Oh ja, ik weet wat je bedoelt..een "plunger"<br>Bedankt voor de tip over Cat Anderson...ik weet wel een paar internetadresjes waar je aan leuke fragmentjes kunt komen!!<p>Edited by: A3aan
Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
Growlin': Een prachteffect wat ik zelf ook sinds kort aan het proberen ben. Een saxofonist (!?!?!) uit mijn band kon het me buzzend voordoen: Eerst een toon zingen (willekeurige noot), en dan met die luchtstroom een (andere) toon spelen: je stembanden moeten blijven trillen! Het is vooral "het truukje doorhebben", daarna kan je het met oefenen en vooral veel doen, ontwikkelen. <br>Als je contrôle hebt over de gezongen noot, kan je zelfs meerstemmig spelen met jezelf! Er moet een hoornconcert zijn van Von Weber, waar deze techniek in gevraagd wordt van de solist, ook heb ik wel eens een trombonist dit horen doen (Brookmeyer?). <br>Weet iemand hier meer van?
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
Het vergt misschien enige oefening, maar de laatste uitleg hier klopt. Je zegt "oeu" in het instrument. Maar vergeet vooral niet te blazen, dus goed veel lucht erin!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen