Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 mei 2004 07:29 |
|
|
|
Met blazen op kracht wordt denk ik bedoelt dat je niet op lucht speelt, maar met je armen de trompet zo hard mogelijk tegen je lippen aanduwt, dus op lipkracht
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 mei 2004 13:12 |
|
|
|
Ik geloof niet dat veldkampbrass zuiver op lipkracht zit te straaljageren, er bestaat ook zoiets als luchtkracht of luchtsnelheid. Ik geloof dat je snel uitgeteld bent als je die hoge registers puur op je lippen zou doen, nog afgezien van het feit dat ik hem nergens heb zien beweren dat hij alles maar op lippenkracht doet......
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 mei 2004 13:14 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
|
Sterker nog! Ik heb hem meerdere keren zien beweren dat juist de luchtsnelheid en ademsteun en juist NIET de lipdruk belangrijk zijn!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 mei 2004 13:47 |
|
|
|
Ik zou zeggen, kom langs op de trompetdag op 13 juni en oordeel voor je zelf hoe ik de noten er uitpers....
Ik kan je alvast zeggen dat niemand op nonpressure speelt maar als je niet op techniek (lees ademsteun en embouchure) speelt dan wordt je flexibiliteit toch wel erg beperkt.
Trouwens het belangrijkste van een leadtrompettist is niet hoe hoog je kan spelen, het is maar een onderdeeltje. Veel belangrijker zijn oa timing, opvatting, leiding geven aan de sektie en aan de band.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 mei 2004 14:13 |
|
|
|
Een manier om te testen of je zonder drukken een normaal geluid uit je trompet kan krijgen is door hem op je vlakke hand te leggen en dan kijken hoever je komt. Probeer van lage c to hoge c te spelen zonder te drukken. Als dat goed lukt dan zit het qua techniek wel redelijk denk ik.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 mei 2004 17:42 |
|
|
|
Trouwens het belangrijkste van een leadtrompettist is niet hoe hoog je kan spelen, het is maar een onderdeeltje. Veel belangrijker zijn oa timing, opvatting, leiding geven aan de sektie en aan de band. "
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 mei 2004 17:53 |
|
|
|
nee, want dat is een onvolledige zin. Lucht alleen doet namelijk niets, blaas maar eens door je leadpijp dan snap je het wel. Bij buzzen heb je ook nog een paar lippen nodig, over open deuren gesproken !
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 mei 2004 18:24 |
|
|
|