trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De groten der trompetspel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 20:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2004 18:28 

Hadden we het een tijdje geleden niet over 'stijl'. Je weet wel, die discussie over Rafael Mendez...
Je kunt er wel niet van houden, maar technisch is het toch wel aardig. :wink:

Verder ben ik het met je eens dat ik deze muziek niet zo bijzonder boeiend is, maar dat is maar een kwestie van stijl :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2004 19:16 

Er is een verschil in stijlopvatting en gewoon fout. Ik ben geen liefhebber van Sandoval of Faddis maar die kunnen wel spelen om maar een understatement te gebruiken.

Wat ik op die site hoor is gewoon lelijk en vals, daar is een trompet niet voor uitgevonden. Daar is de klarinet voor uitgevonden...of de accordion.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2004 21:50 

veldkampbrass schreef:
Er is een verschil in stijlopvatting en gewoon fout. Ik ben geen liefhebber van Sandoval of Faddis maar die kunnen wel spelen om maar een understatement te gebruiken.

Wat ik op die site hoor is gewoon lelijk en vals, daar is een trompet niet voor uitgevonden. Daar is de klarinet voor uitgevonden...of de accordion.

1. Vlado is geen Duitser
2. Hij kan live even goed spelen als op CD (en speelt ook echt wel zijn eigen CD's in)
3. Hij zet een zaal met duizenden mensen op z'n kop
4. Vind je het nu echt vals??? Kan ik me niet voorstellen hoor... ga maar eens naar http://www.alpenjagers.nl/nl/cd.asp , DAT is vals...
:arrow: En : 5. Ik maakte natuurlijk een grapje over dat jaloers zijn, ik respecteer ieder zijn smaak wel. Ik hou nu eenmaal wel van zijn muziek, jij niet. JIJ vindt het lelijk, dat wil niet zeggen dat het zo is (net zoals jij het vals vindt, dat valt ook best mee). Zo zijn er veel liefhebbers van de Engelse stijl brassbands en velen vinden het lelijk; zo zijn er vele liefhebbers van de muziek van Ernst Mosch, anderen poepen er heel vloeibaar van :!:
Ik vind het jammer dat een muzikant van jouw kaliber (als ik anderen mag geloven) dus eigenlijk toch geen onderscheid kan maken tussen stijl en 'lelijk'. Er zijn in Europa vele duizenden liefhebbers van de Tsjechische stijl. En jawel hoor, het is echt een stijl, en jij houdt er niet van. Goed toch, dan luister je er niet naar. Even goede vrienden. En als je er dan wel naar luistert, zet dan maar een emmer naast je voor je braakneigingen....
Ik denk dat een vergelijking met Frans Bauer nog niet zo slecht is; IK vind zijn muziek best lelijk, maar Frans zingt echt niet slecht (denk ik). Ook heb ik respect voor zijn live-shows en voor wat hij bereikt heeft.

Amen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2004 22:18 

Sorry, ik had "IK vind het lelijk en vals" moeten opschrijven ipv "HET is lelijk en vals". Het forum gaat nou eenmaal over ieders mening.

Laat ik me dan zo uitdrukken, hij hoort niet thuis bij de groten der trompetspel. Daar ging dit onderwerp over, ik hoop dat we het daar over eens kunnen worden.

En ik weet ook wel dat het een tjechische stijl is, maar dan zie ik ze toch liever voetballen.

:lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2004 22:21 

veldkampbrass schreef:
Sorry, ik had "IK vind het lelijk en vals" moeten opschrijven ipv "HET is lelijk en vals". Het forum gaat nou eenmaal over ieders mening.

Laat ik me dan zo uitdrukken, hij hoort niet thuis bij de groten der trompetspel. Daar ging dit onderwerp over, ik hoop dat we het daar over eens kunnen worden.

En ik weet ook wel dat het een tjechische stijl is, maar dan zie ik ze toch liever voetballen.

:lol:

Ben ik blij dat we het eens zijn :wink:
Dat hij niet bij de groten der trompetspel hoort, heb ik ook al eerder beaamd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2004 22:51 

ehh erik, en bartjefrit, lelijk is een mening, zuiverheid, is meetbaar en dus geen mening.....

maar ik wil verder niet stoken hoor.... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2004 23:16 

camel schreef:
ehh erik, en bartjefrit, lelijk is een mening, zuiverheid, is meetbaar en dus geen mening.....

maar ik wil verder niet stoken hoor.... :lol:

Tuurlijk, maar je hebt een beetje vals en beetje veel vals. En zoals Erik het liet overkomen was het alsof het heel veel vals was. Zoals uit zijn latere reactie blijkt, heb ik me daarin vergist. Ik heb het niet gemeten, en wil het ook niet meten, maar ik kon me niet goed voorstellen dat het vals zou zijn. Het ging zich hier dus meer om gehoortechnisch, want ik neem niet aan dat Erik het heeft zitten meten 8) Maar goed, luister anders zelf eens op www.vladokumpan.de en dan horen we het wel :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2004 00:12 

Ik vind het erg lelijk en een beetje vals. Het klinkt in mijn oren vals omdat het geluid erg vervormd door de buiknoten en vibrato.

Maar voor zover mij bekend is hij een van de groten in deze stijl... :wink:

Maar ik ken ze dan ook niet allemaal, ik ken alleen de trompettisten die ik in de Musikantenstadl van Karl Moik ben tegengekomen. Ik heb daar nu 3 of 4 x gespeeld en dat was erg verhelderend. :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur