trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Sergei Nakariakov live op Museumplein!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2004 17:03 

Jeroen waarom toch elke keer zo'n moeite met een beetje kritiek op mensen die je schijnbaar kent?
Ik heb mij er al vaker over verbaasd maar je mag toch wel zeggen dat iets niet perfect was?
We hoeven toch niet allemaal te roepen hoe geweldig het allemaal was en hoe fantastisch het optreden van het trio trompettisten was als er bij zo'n eenvoudig stuk als AIDA volgens mij is inzetten worden gemist.
Het is "all in the game" en wat mij betreft kan en mag iedereen een foutje maken daarover geen misverstand maar dan mag het hier ook gewoon worden gezegd.
Dat lange tenen gedoe staat me eerlijk gezegd wat tegen, ze zijn niet heilig ofzo en zo hoeven we ze ook niet te behandelen.
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Dan de vraag of ik als consument rekening moet houden met allerlei zaken om tot een oordeel van een concert te komen.
Geen ademsteun of wel, trompet recht of "standje klarinet", daar heb ik als consument toch helemaal geen boodschap aan.
Het enige wat voor mij telt is of hetgeen mij wordt geboden mij overtuigd en daar ben ik heel eerlijk en nogal rechtlijnig in en dat deed het dus niet.
Ik zie een kromme trompettist die de moeite niet schijnt te hebben willen nemen zich te scheren, die erbij staat als een verlegen schooljongen, die geen volume heeft om over het orkest heen te komen, die erg vlak speelt en die kennelijk geen goede afspraken met de dirigent heeft gemaakt over tempi.
Wat dan overblijft is een dosis techniek die best indrukwekkend is maar mij verder niet veel zegt.
Kortom ik vond het als consument een tegenvaller en had er meer van verwacht.
Als hier dan over dat concert wordt geschreven dan vindt ik dat dat ook mag worden gezegd.
En een dooddoener vindt ik dan helemaal de opmerking dat je het zelf niet kunt dus dat je er geen mening over zou mogen hebben. Als dat de teneur is laten we dan helemaal stoppen met het beschrijven en beoordelen van concerten en cd's.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2004 17:14 

jopie schreef:
Wat kun je muzikaal meer vertellen met carnaval de venice!?
hij vertelde juist heel veel...wel op z'n eigen manier maar hij deed het wel
verder vind ik dat gelul van jullie over zijn trompet die omhoog moet onzin...hij speelt fantastisch!
(dat van dat ongeluk was waar...hij was idd eerst pianist)

Volgens mij kan je echt veel meer vertellen!
Ik heb een video van de Canadian Brass, die spelen ook Carnaval de Venice, kwalitatief lang niet zo goed als Sergei, maar wel veel beter gebracht! Veel meer contact met het publiek en zo!
Sergei staat al z'n nootjes gewoon in de plantenbak te spugen! Vind ik echt zonde van al die goede nootjes! :lol:

Het gaat er mij niet om WAT je zegt, maar HOE je het zegt!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2004 22:43 

Callichioadict schreef:

Dan de vraag of ik als consument rekening moet houden met allerlei zaken om tot een oordeel van een concert te komen.
Geen ademsteun of wel, trompet recht of "standje klarinet", daar heb ik als consument toch helemaal geen boodschap aan.
Het enige wat voor mij telt is of hetgeen mij wordt geboden mij overtuigd en daar ben ik heel eerlijk en nogal rechtlijnig in en dat deed het dus niet.
Ik zie een kromme trompettist die de moeite niet schijnt te hebben willen nemen zich te scheren, die erbij staat als een verlegen schooljongen, die geen volume heeft om over het orkest heen te komen, die erg vlak speelt en die kennelijk geen goede afspraken met de dirigent heeft gemaakt over tempi.
Wat dan overblijft is een dosis techniek die best indrukwekkend is maar mij verder niet veel zegt.
Kortom ik vond het als consument een tegenvaller en had er meer van verwacht.
Als hier dan over dat concert wordt geschreven dan vindt ik dat dat ook mag worden gezegd.
En een dooddoener vindt ik dan helemaal de opmerking dat je het zelf niet kunt dus dat je er geen mening over zou mogen hebben. Als dat de teneur is laten we dan helemaal stoppen met het beschrijven en beoordelen van concerten en cd's.

tja als ik na een ongeluk uberhaupt mijn trompet nog kan bespelen op welke manier dan ook zou iuk al blij zijn, jij vindt uiterlijk vertoon belangrijker dan wat je hoort, beetje jammer als je bedenkt dat je muziek alleen kan horen, en niet kan zien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2004 12:16 

Krijg je dat weer; omdat wij niet zo goed zijn mogen we niet zeggen dat we wat foutjes gehoord hebben. Dát vind ik pas zielig... Daar gaat het toch niet om?
Iemand kwam met de opmerking dat hij een paar kicksen gehoord had, en uiteraard hadden meer mensen het gehoord; maar er mag niet gezegd worden dat je van die prof's mag verwachten dat ze zo'n eenvoudig stukje gewoon foutloos spelen. Dan krijg je weer "kan jij het beter dan?".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2004 13:30 

Laat mij even duidelijk zeggen dat ik er ook geen problemen mee heb als er eens een kix is hoor. En betreft mijn huiswerk wat Franky terecht opmerkt :oops: tsja.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2004 14:16 

als je naar een concert gaat, dan ga je om iemand te zien spelen.
anders leg je gewoon een cdtje op.

ik vond het allemaal fantastisch klinken (ok... soms wat vragen bij tempo, volume,...)
maar je gaat kijken dus verwacht je ook dat je iets te zien krijgt!
als daar dan inderdaad iemand in de plantenbak staat te spelen met een hoouding alsof hij net een pak slaag kreeg... dan stoort mij dat wel wat... het oog wil tenslotte ook wat.
maar goed... ga der maar eens aan staan.

ikzelf zou al blij zijn moest ik dat allemaal zo gespeeld krijgen... met of zonder 'mooie' houding....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2004 14:49 

Ik ga hier verder geen discussie over voeren Calichioadict. Die zou toch alleen maar de pan uitrijzen, met als resultaat dat we allebei gewoon verschillen van mening. Jij staat vanuit jouw normen en waarden achter wat je hebt gezegd, zo ook ik. Wat juist is moet een ieder voor zich maar uitmaken.

Nogmaals, muziek maken, blijft mensenwerk, of je er nu voor betaald wordt, of dat je het voor je hobby doet.

Tot slot de kazige tegeltjes wijsheid: Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets. :wink:

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2004 15:29 

Het gaat mij er nogmaals niet over of iemand fouten mag maken, dat mag namelijk iedereen en dus ook een top-trompettist.
Waar het mij omgaat is dat jij reageert zoals je reageert namelijk alsof een ander wanneer die fout wordt gemaakt moet doen alsof hij niet niet is gemaakt omdat jij die mensen schijnbaar kent.
Waarom mag het hier niet worden geschreven als het fout was, geef daar dan in ieder geval wel antwoord op.
Hoge bomen vangen veel wind en als je daar als hoge boom niettegen kunt dan is er misschien iets met je wortels aan de hand. Dan sta je dus niet zo stevig in de grond.

Verder vind ik je reactie nogal laf, wel eerst een behoorlijk uitgesproken oordeel hebben over zij die een mening over het concert hebben en dan als het om argumenten gaat het af laten weten met de mededeling dat je er toch niet uitkomt.
Als je dat vind waarom reageer je dan in de eerste plaats?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur