trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Sergei Nakariakov live op Museumplein!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 10:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 13:04 

Ik denk dat Jeroen meer moeite mee dat er ueberhaupt gesproken wordt over een kicksje. Wat dat betreft ben ik het het volmondig met hem eens. Al heb ik er nu ook weer over maar ik wil het wat veralgemeninseren.

Onder mijn collega's hebben we er wel eens over maar dan meer dat we erom lachen dan dat we dat als fouten zien. Het is namelijk inherent aan trompetspelen. En hoe meer je bovenin zit te spelen en bovenuit het orkest komt des te meer opvallend is het.

Je zult weinig mensen zien vallen over een kicks in de 2e of 3e stem. Laat staan over de intonatie van de onderstemmen waardoor de 1e stem eerder kickst !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 13:23 

Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar een van de forumleden had/heeft als onderschrift: "beter een kicks dan niks!"
En daar ben ik het helemaal mee eens!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 13:24 

Het is duidelijk dat mensen die in het professionele circuit meedraaien begrijpen waar ik het over heb. Thanks guys :wink:
Constateren dat je een kicks hebt gehoord is zeker geen misdrijf, maar dan daar nog uitgebreid namen bij gaan halen, wie dat dan wel niet gedaan heeft is, naar mijn mening, zeer overbodig en enigzins beledigend. Prof-collega's halen het niet snel in hun hoofd om een collega af te branden na een kicks. Volgende keer ben je misschien zelf het haasje.
Misschien is er een cultuurverschil tussen het "amateur"en "prof" circuit? We zijn elkaars collega's en niet elkaars concurrenten, op welk niveau we ook spelen lijkt me.

Jeroen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 13:29 

Als je in het "amateur"circuit" nooit kickst, dan heb je denk ik het verkeerde beroep gekozen!
Of je blaast zo voorzichtig dat je uberhaupt nooit te horen bent!

Ik denk dat er door amateurs (ik ben er zelf ook een!) te veel wordt opgekeken tegen de profs! En dan valt het ineens heel erg tegen als er een keer eentje kickst!

Nou, ik zou willen dat ik tijdens een concert van ruim een uur, maar een of twee keer zou kicksen! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 13:45 

Je kunt nooit teveel opkijken tegen profs (ha,ha), zolang jullie naar onze concerten komen kijken en wij als gastsolist bij jullie orkesten mee mogen doen is alles in orde.... :wink:

Er is zeker een cultuurverschil tussen profs en amateur. Dat is niet erg hoor, maar het is er wel. Er is volgens mij zelfs een cultuurverschil tussen klassieke en jazztrompettisten. Ik denk dat klassieke trompettisten over het algemeen hun vak serieuzer nemen, of in ieder geval denken dat ze dat doen. Lichte muziek trompettisten zijn denk ik wat losser. Maar ik denk dat dat ook nodig is voor beide stijlen.

Maar dit is een ander onderwerp.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 13:51 

Ik denk dat in de lichte muziek een kicks wat minder opvalt! Omdat de klassieke muziek over het algemeen wat "cleaner" is! Een kicks in een bigband heeft vaak wel zijn charme (mits het niet te erg wordt!) in de klassieke muziek wordt het meer als storend ervaren! Dat blijkt nu maar weer! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 14:01 

Nou dat kan je bitter tegenvallen. Een kicks in de lichte muziek valt net zo goed op, omdat we meestal veel harder en hoger spelen dan de klassieke broeders. Je moest eens weten hoe vaak opnames overnieuw worden gedaan om kicksen. Dat hoeft voor mij niet maar omdat tegenwoordig alles perfect op de cd moet is dat de trend van tegenwoordig.

Omdat vroeger alles in 1 take werd opgenomen bleef er nog wel eens een kicksje op de plaat staan, er werd meer gekeken naar de overal opname. Swingt het, staat er een goede solo op. Maar omdat nu alles gescheiden wordt opgenomen wordt alles zo perfect mogelijk op de band gezet. Alleen bij live cd's hoor je er af en toe nog wel eens wat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 14:03 

Toch vind ik dat wel wat hebben! Je mag van mij best horen dat het mensenwerk is!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur