trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De nieuwe Hub van Laar B1
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 14:33 

Rolando schreef:
Mijn SLAX van Straub kostte ook ruim 2500, dus.. de prijs val ik niet van achterover.

Dus een Hub van Laar is goedkoper en hij speelt nog beter ook ! :lol:

Hub vertelde me trouwens dat hij samen met Straub gestudeerd heeft in Duitsland. Ze gebruiken ook dezelfde ventielen. Maar als je wilt vergelijken, mijn ervaring was dat de Straub jezelf minder feedback geeft. Dus in een sektie moest ik wat harder werken om mezelf te horen. Verder zijn het goede trompetten hoor, maar voor dat geld ken ik wel betere...

Citaat:
Maar hoe zit dat nou bij Hub?
Stel, je koopt en trompet en vindt na een poosje dat het niet helemaal goed is, stel dat er een extra brace bij moet, ik noem maar wat.
Soldeert hij er die dan gratis (als service) bij op, of moet je voor elke verbetering weer een aantal euro's neertellen?
Want als dat zo is, kun je wel blijven verbeteren, en ben je uiteindelijk toch nog duurder uit...

Daar ga ik niet over, maar waarom mag Hub voor een verandering geen geld vragen. Breng je Bach maar eens weg naar een willekeurige reparateur, en kijk eens wat je kwijt bent. Maar ik kan me in Hub's geval indenken dat ie niet zo moeilijk doet. Ik denk dat je meer reiskosten hebt dan reparatiekosten !

Citaat:
vraagje erik: welk type is hetgeen waaraan je hebt meegewerkt en dat je zo goed vindt? ik denk niet dat dit op je site vermeld staat en op de site van hub wordt er niet zo veel info gegeven afgezien van de mooi fotootjes.

Het is een nieuw model zoals ik al zei, met een lichtgewicht 4 beker. Maar alle andere onderdelen zijn ook anders behalve de leadpipe. Hub had nog geen naam ervoor, maar dat is ook niet zo belangrijk.

Wat betreft zijn website, tja, ik heb het met Hub erover gehad, ik zie dat ook anders, misschien overtuig ik hem nog wel. Maar ik geeft graag informatie over zijn trompetten hoor. Hij heeft daar geen tijd voor want hij draait al overuren. Hij heeft liever dat je langskomt om je een trompet "aan te meten" ipv mooie foto's en maten etc. Ik heb wel wat dingen nagemeten maar kan je uit eigen ervaring vertellen dat standaard aanduidingen erg vaag zijn wat dat betreft. Namelijk de boring is kleiner dan mijn Bach maar de trompet voelt opener (heeft bijv. ook met de dikte van de wand te maken en de vorm van de beker). De trompet is lichter maar de noten klikken makkelijker dan mijn zwaardere Bach en zo zijn er nog wel wat dingen. Dit soort dingen kun je dan ook beter voor jezelf uittesten ipv wat foto's en getallen op de website.

De kanstul site bijv. geeft meer informatie maar je weet niet hoe hij klinkt en voelt, daarvoor moet je de trompet toch zelf uitproberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 14:40 

veldkampbrass schreef:
mi trompeta schreef:
Maar hoe zit dat nou bij Hub?
Stel, je koopt en trompet en vindt na een poosje dat het niet helemaal goed is, stel dat er een extra brace bij moet, ik noem maar wat.
Soldeert hij er die dan gratis (als service) bij op, of moet je voor elke verbetering weer een aantal euro's neertellen?
Want als dat zo is, kun je wel blijven verbeteren, en ben je uiteindelijk toch nog duurder uit...

Daar ga ik niet over, maar waarom mag Hub voor een verandering geen geld vragen. Breng je Bach maar eens weg naar een willekeurige reparateur, en kijk eens wat je kwijt bent. Maar ik kan me in Hub's geval indenken dat ie niet zo moeilijk doet. Ik denk dat je meer reiskosten hebt dan reparatiekosten !

Ja tuurlijk, maar omdat ik zoveel over de goede service hoor, vroeg ik het mij af. Ik vind zeker niet dat een vakman niets hoeft te vragen voor zijn werk.. laat het hem maar lekker doen, kan hij dat weer steken in ontwikkeling :D

en over die website, bij Hub weet je ook niet hoe hij speelt tot je het zelf hebt uitgeprobeerd, dus daar zit geen verschil in.
Als ik een trompet wil uitzoeken, vind ik het wel handig om met een beetje informatie op voorhand er heen te gaan, en een website is daar een goed middel voor!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 14:48 

In al mijn ontmoetingen met instrumentenbouwers heb ik aleen maar positieve herinneringen. Ze zijn allemaal erg behulpzaam met het vinden van de beste oplossing voor de klant. Een extra steuntje of zo is dan ook niet zo'n probleem. Maar als je je trompet al verzilverd hebt bijv. wordt het allemaal weer wat lastiger natuurlijk.

Bij Thein krijg je de trompet ook eerst een maandje mee zodat je zeker weet dat ie goed is. In die periode kun je nog dingen aanpassen. Daarna wordt ie verzilverd of gelakt als je dat wilt. Maar daar betaal je dan ook wel iets meer voor een trompet (3500,-). Hub levert volgens mij dezelfde service voor ongeveer de helft van het geld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 14:52 

Dus het maakt niks uit of je (semi)-prof of amateur bent, die service is er altijd?
Iemand als je zal die service sowieso krijgen, aangezien je ook min of meer meehelpt bij het ontwikkelen (en je ook nog eens flink wat publiciteit brengt).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 14:55 

Ga eens bij hem langs, zou ik zeggen. Je woont om de hoek !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 15:08 

veldkampbrass schreef:

Bijna wel ja... Mijn vriendin is zelfs geboren in Margraten :!:
Kun je bij Hub gewoon op de bonnefooi binnenwandelen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 15:09 

Erik,

Ik vraag me een ding af:

Als ik het goed heb begrepen bouwt van Laar een trompet op maat, doet eventuele aanpassingen en als de trompettist (koper) het instrument goed keurt wordt het instrument gepolijst, gelakt of verzilverd. Je zou zeggen dat er na het lakken of verzilveren speeleigenschappen wijzigen.... :?:

Maar het instrument waar jij nu zo tevreden over bent, is dat al afgewerkt met zilver of lak. Ik kan het op de foto nl niet zo goed zien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 15:16 

bartjefrit schreef:
veldkampbrass schreef:

Bijna wel ja... Mijn vriendin is zelfs geboren in Margraten :!:
Kun je bij Hub gewoon op de bonnefooi binnenwandelen?

Lijkt me wel.... hoe zou hij anders kopers kunnen krijgen? ik denk niet dat het op afspraak gaat...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur